Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Volvo_740_GLT
Har en 850 -94 med larm och fjärrlås. Jag litar inte riktigt på dosan att den fungerar riktigt. Nu undrar jag hur jag kopplar ur larmet och startspärren på enklaste vis? Så jag kan låsa upp bilen om jag nu har låst den med fjärren så jag kan starta bilen. Kan det vara så enkelt att det räcker med att ta bort reläet till larmet???
Användarvisningsbild
av Hilmer
Är det larm eller enbart fjärrstyrt c-lås du har?
Om det är larm (dvs VGAI eller VGAII) så måste du byta ut relät på plats 210/211 ifall du ska plocka bort larmfunktionen.
av Volvo_740_GLT
Det är både larm och fjärrlås och jag vill ha bort larmet och behålla fjärrlåset.Vad är det för relä som jag ska byta till då?
Användarvisningsbild
av Hilmer
Genom larmet har du ju fjärrlås. Om du demonterar larmet måste du ha ett relä + fjärrdosa avsett för fjärrmanövrering av c-låset.
Om du vill koppla bort larmet så kan man istället montera antingen relä avsett för baslarm (larmet aktiveras via nyckeln) eller bara en "bygel" för att enbart komma åt c-låsfunktionen.
Det finns nya larmdosor att köpa, vilken typ av dosa har du?
av Volvo_740_GLT
Jag har en avlånga grå dosan med en svart knapp på
Användarvisningsbild
av Hilmer
Volvo_740_GLT skrev:Jag har en avlånga grå dosan med en svart knapp på

Då är det VGAI du har, tror det komplicerar saken en aning då jag tror att man måste ta dosa och relä till Volvo så dom kodar ihop dom.
På VGAII kodar man själv in dosorna.
Nya dosor finns att få tag på till VGAII, hur det är med VGAI är jag osäker på.

Hmm fick inget meddelande idag

Lite inte på laddningslampan, den förbl[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Nä det har jag inte kollat, men det är v[…]

Går det inte att skruva mer på juster […]