Om du kollar den här länken så har jag beskrivit ganska noga hur du ska göra.
http://jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=28&t=78333
Om du tänker byta hela alltet så måste du ta bort den övre delen av rattstången för att komma åt att borra ur envägsbultarna men detta brukar man ju inte göra i onödan utan endast om inte nyckeln går att vrida runt.
Beträffande din fråga om Co-halten tror jag inte att K-spriten har någon betydelse längre men du kan ju testa och fylla tanken med 30% E85 och resten vanlig bensin.
Såg att du också hade förhöjd tomgång som också kan bero på att tomgångsmotorn kärvar men den är också lätt att rengöra med vanliga topps och ex.vis thinner eller T-röd, akta dej däremot för att ta isär tomgångsmotorn eftersom du not inte kommer att få ihop den igen.
ett annat vanligt fel på dessa bilar är ju också att det bildats oxid i kontaktstyckena med tiden så att dålig kontakt uppstått. Ta itu och rengör alla du kan hitta i motorrummet och använd inte WD eller CRC universalsprej utan ett riktigt elektronikrengöring typ CRC el-mek clean.