Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av umekille
Skulle testa bilmekkens nya batteriladdare
den stora på hjul från Biltema så är den sönder.
Den laddar inget ger 4.6volt utan batteri inkopplat
på starthjälp ger den 26volt obelastad på 12v uttag
Så jäkla trist börjar vara lotteri köpa från Biltema. :???:
Senast redigerad av 2 umekille, redigerad totalt 0 gång.
Att även nya saker kan vara felaktiga är ingen nyhet och kan inträffa var man än köper från men få ställen är så bra att ha att göra med som Biltema när det gäller reklamationer för som jag upplevt det så är det aldrig något snack utan att man får prompt rättelse.

Mvh GK
Användarvisningsbild
av White
Nu har det ju inte med batteriladdare att göra, men jag tycker att Biltema är ett jäkla skit att ha att göra med när det gäller reklamationer.
Köpte en ficklampa som bara funkade i bland och som till/från knappen försvann in under själva ficklampskroppen på. Den var ett rent hel#ete att reklamera, det slutade med att han som stod i keklamationen fick kalla på sin chef för att det skulle kunna tas ett beslut om huruvida jag skulle få en ny ficklampa eller ej! :shock: (Hade kvitto med mig och ficklampan var bara några veckor gammal)
av 2444ever
Det beror väl (tyvärr) mycket på den personal som just då står där. Jag har precis som @GK väldigt goda erfarenheter när jag reklamerat något hos Biltema.
av *pettson*
Lotteri och lotteri. Tja.. tyvärr är det mycket saker som används fel också, som alla återförsäljare oavsett för vilket märke eller butik får skit för.
Inget ovanligt att man tar dom stora laddarna slår på maxladd och sen använder den som starthjälp. Nåt som grillar maskineriet ordentligt. Vet om ett flertal.
Låter man bli det så brukar dom hålla i evighet. DÄRMED INTE SAGT .. att det är vad hans maskin råkat ut för.
Men lämna in den och få den antingen reparerad eller utbytt.
av umekille
Han fick den utbytt...men först skulle dem skicka den på
garantireparation...den nyafungerar bra förutom då han lämnat
en bil på laddning över fikarasten då hade +kabelns handske rämnat
och bitar låg överallt i motorrummet o på golvet...niten som håller
ihop den hade lossnat...han laga ihop den men skall byta sen till
bättre.Hans förtroende för Biltema är inte högt numera då fler krångel inträffat
gällande bildelar(Biltema har nu tappat en kund i han)
Inte en "hata biltematråd" till.....

Att detta företag som i årtionden enbart ägnat sej åt att sälja felaktiga,trasiga,feldimensionerade delar överlever är en gåta !!?.
Som krydda säljer dom dessutom oljor som får motorer att skära !!.

Att det finns så många bil-intresserade kvar att lura på dessa felaktiga delar efter alla dessa år är ju en gåta ??.

Ett företag som överlevt i årtionden på att enbart och helhärtat sälja defekta opassande grejer som direkt går sönder och absolut inte går att byta eller få pengar tillbaka för, är ju ett mirakel som borde intressera vilken frikyrka som helst !!??.

ironi för den som inte fattar det...

(f.ö , en batteriladdare som körs utan korrekt belastning (batteri..) sticker direkt upp i spänning !!, många laddare har skyddskretsar som hindrar skada av detta, men dom flesta förstår att en laddare ska vara ansluten till ett batteri när den är igång.., nästan lika korkat som att lyfta batterikabeln på en bil som är igång faktiskt !.)
av *pettson*
Det är otroligt vad en del samlar på sej otur?
För en del håller saker länge, det brukar vara kategorin som läser bruksanvisningen eller andra anvisningar.
Så finns det dom som det aldrig håller för. Det är dom som alltid fått måndagsexemplaren och alltid fått dom trasiga, felkonstruerade och totalt feltillverkade sakerna, dom behöve inte läsa bruksanvisningar dom kan själva ändå.
Det spelar egentligen ingen roll vart man köper sina verktyg om man inte vet hur man ska hantera dom. Dom kommer att gå sönder.

Sist det handlade om laddare med starthjälp så förklarade jag att det är vanligt att dom går sönder oavsett märke. Just för att man gör fel med dom. Om man läser i en hel minut i bruksanvisningen så brukar det ljusna. På min till laddare/starthjälp till exempel så står det (tryckt både på laddaren och i anvisningen) att jag under starthjälp kan utnyttja den 5 sekunder i taget och max 5 ggr i rad. Sedan måste den svalna. Nu råkar jag veta att det finns en termosäkring då jag kontrollerade det först, men vitsen är ju att den inte ska behöva lösa ut om man gör rätt. Den ska alltså användas enligt anvisning.

Det vanligaste med att ta sönder klämmorna brukar vara att man pressar dit klämman där den egentligen inte passar. Man mosar helt enkelt dit den med våld av okänd anledning, jag har några teorier om varför man gör så, men det var inte det vi diskuterade.
Är det så att det är använt på rätt sätt men mystiskt trillat isär, är det bara att ta laddaren under armen och åka tillbaka till biltema då och ställa den på disken. Förklara att den nyss är bytt och att det här hänt och förklara hur nöjd man är med det, hur tröttsamt det än är så ska dom tillbaka så det registreras och rättas till i produktionsledet. Att skippa det är detsamma som att vilja ha möjligheten att köpa defekta saker, oavsett vart man handlar.
Samtidigt kan han då ta upp ersättningsanspråk för resorna och tiden som nyttjats till att brottas med alla dessa felaktiga produkter som denna personen nudå utsatts för.
av umekille
Nu har även den nya han fick i utbyte sagt sitt...
Den höll ju längre än den förra men...Felet ligger
nog i någon dålig lödning i kretskortet eller en
komponent på det...men det får Biltema ta med
leverantören...han tar igen pengarna och köper
en likvärdig av känt märke fast dyrare på en annan firma.

Lite väl sent svar men löste du probleme[…]

Hur du kunde ha en Tesla i flera år och in[…]

DRL problem

Tack för svar då har jag en del jobb fr[…]

Det ser ut som att vad jag letar efter är ant[…]