Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Wallskog
Hej.

Går det att koppla in dimljus själv i efterhand på V70? eller måste volvo "gifta" ihop bilen med dimmisarna för att det ska fungera?

Mvh Niklas
av oldtimersmc
Ja det går men dimljus är skit.
av perhall
Dimljusen lyser extremt dåligt på V70II (och en del andra nya bilar). Jag kan inte alls se någon skillnad med och utan (har xenon men ändå) om jag inte går in för det, slår man på dimljusen när man tittar bredvid bilen kan man se en aning skillnad men mycket lite./PH
Användarvisningsbild
av akterspegel
Jag har sett många V50 med LED dimljus, ser ut som 4st dioder på varje sida.
Är det original?
Finns det till V70.
Man kan köra med mimljus/positionsljus när det är ljus för att det är snyggt, det var många årsedan dom hade en praktisk funktion.
av Wallskog
perhall skrev:Dimljusen lyser extremt dåligt på V70II (och en del andra nya bilar). Jag kan inte alls se någon skillnad med och utan (har xenon men ändå) om jag inte går in för det, slår man på dimljusen när man tittar bredvid bilen kan man se en aning skillnad men mycket lite./PH

Okej, men ja vill ha det för att "spara" halvljuset på dagen så att säga, reflektorn är ju i plast så tycker det är lite onödigt att slita på dom i onödan ;) Sen tycker jag det ser snyggare ut med dimljus och parkering ihop :)
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Wallskog skrev:
perhall skrev:Dimljusen lyser extremt dåligt på V70II (och en del andra nya bilar). Jag kan inte alls se någon skillnad med och utan (har xenon men ändå) om jag inte går in för det, slår man på dimljusen när man tittar bredvid bilen kan man se en aning skillnad men mycket lite./PH
Okej, men ja vill ha det för att "spara" halvljuset på dagen så att säga, reflektorn är ju i plast så tycker det är lite onödigt att slita på dom i onödan ;) Sen tycker jag det ser snyggare ut med dimljus och parkering ihop :)
Skit i det, dimljusen är ett fullständigt totalt skämt, de lyser svagare än en sur gammal 4,5 volts ficklampa.

Jag skulle aldrig lägga en krona eller en minuts arbetstid på att montera dessa helt värdelösa tingestar.

Om du vill ha något snyggt och spara halvljuset, tryck dit några snygga DRL LED ljus då. Det är mitt tips.
Användarvisningsbild
av Variosboy
Måste faktiskt hålla med här..

Dimljusen på V70II är fantastiskt dåliga.
Men tycker man att det är snyggt så är det ju en annan femma, men tror man att man kan köra med dom istället för halvljus och se något, ja då blir man besviken!
av Wallskog
VolvoB20 skrev:
Wallskog skrev:
Skit i det, dimljusen är ett fullständigt totalt skämt, de lyser svagare än en sur gammal 4,5 volts ficklampa.

Jag skulle aldrig lägga en krona eller en minuts arbetstid på att montera dessa helt värdelösa tingestar.

Om du vill ha något snyggt och spara halvljuset, tryck dit några snygga DRL LED ljus då. Det är mitt tips.

Ja, det lyser väl inte så mycket på Nyare Volvo, det har ja märkt på farsans S60. Men var kan man köpa DRL som är godkända? Så man inte blir stoppad för en sån sak av Harry haffa ;) jag är öppen för alla förslag :)
meddelande

Hur raderar jag gamla meddelande i centerdisplayen[…]

Hej! Har en S60 2008 Helt plötsligt tycker ja[…]

Du har fel. Det är som jag skrev. Googla och […]

Varvtalsmätare Volvo 240 -88

Nu är problemet löst. Varvräknaren […]