Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Superior
Vi har som tur är barnvagnsrum i entrén och tvätt/tork i badrummet, utan det hade det varit omöjligt. Dock är 4 vån med 4m takhöjd mindre kul när man ska bära en bebis.... Gissar jag.

Och ja, sjunker priserna är det bra.
av Bernstig
Satsa på en v70.

Vi har en V70 II och var och hämtade nya barnvagnen en Emmaljunga Nitro City, den går inte in på längden och måste stå på tvären. skulle inte vilja försöka få in den samt packning i en v50.
Användarvisningsbild
av MartinS
Bernstig skrev:Satsa på en v70.

Vi har en V70 II och var och hämtade nya barnvagnen en Emmaljunga Nitro City, den går inte in på längden och måste stå på tvären. skulle inte vilja försöka få in den samt packning i en v50.
Det torde ju vara enklare att välja vagn efter bil och inte bil efter vagn? Dessutom har man ju bara ligg/sitt vagn i något år eller två, sen går det ju bra med en mindre sulky.

/Martin
Användarvisningsbild
av PaNi
För 40 år sedan hade mina föräldrar två småbarn och körde runt i en Renault 4 årsmodell -67. Det gick det också...

V70:n är ju naturligtvis väldigt praktisk, men det är klart att det "går" med en V50 också. Min erfarenhet är att man packar tills bilen är full oavsett hur stor den är. Tänk också på att V50 är mycket roligare att köra än V70 som knappast förmedlar någon körglädje. Men praktisk är den!
av sweborn
Har nu lastat i "vår hög med skit" i nya bilen, en XC70.

Paraplyvagnen, bara att skicka in på bredden längst in.
Barnvagnen, bara att skicka in på längden på vänstersidan.
Resten, gott om plats :-) utrymme sparar på nerverna.
av PaS83
PaNi skrev:För 40 år sedan hade mina föräldrar två småbarn och körde runt i en Renault 4 årsmodell -67. Det gick det också...

V70:n är ju naturligtvis väldigt praktisk, men det är klart att det "går" med en V50 också. Min erfarenhet är att man packar tills bilen är full oavsett hur stor den är. Tänk också på att V50 är mycket roligare att köra än V70 som knappast förmedlar någon körglädje. Men praktisk är den!

Det går alltid in liiite till i en Renault 4 :wink:
Användarvisningsbild
av Funk
Jag har inte ägt en kombi i modern tid utan klarat av att skyffla omkring två egna småttingar i sedaner utan problem, så jag ser inte problemet. Vagn + stroller gick in problemfritt i 850 sedan, medan man fick köra takbox någon enstaka gång vid någon långresa..

/Thomas

99% av alla problem är jordfel i kontakten. S[…]

installera dragkrok

@Micce1980 tack för det! Fanns en del matnytt[…]

Jag hade separat SIM-kort första åren i[…]

gummilist

Gjorde jobbet idag, det tog en stund med att f&ari[…]