Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Åba
Fick en "bra att veta" hos bilprovningen som gäller glappa länkarmsbussningar.
Har kollat i min Haynes verkstadsbok, för att få reda på om det är nåt man kan göra själv, men blev inte så mycket klokare.
Frågan är: är det nån här som gjort detta själv, och i så fall kan tipsa mig om det är nåt jag ska/kan ge mig på?
Jag har hyfsad teknisk kompetens, men min utrustning sträcker sig tyvärr bara till en garagedomkraft, några blocknycklar och lite 5-56 typ... :D
Användarvisningsbild
av Vojje
Första gången SBP satte upp länkarmslagringarna som "bra att veta" hade min bil gått 14000 mil.
Den har nu gått 23000 mil och fortfarande samma notering av SBP. Trams.
Användarvisningsbild
av hollan
köp kompletta länkarmar så kan du byta dom med dina blocknycklar
ska du byta bussningarna behöver du en press
av oldtimersmc
Köp på Volvo är mitt råd (på förekommen anledning) Inte B-tema (de gjorde jag) som jag så ofta rekomenderar.
Användarvisningsbild
av Ravi
Lättare att byta hela länkarmen ! Bytade båda sidorna min tjejs v70n för två veckor sedan blev skit bra! Men när man varit där och bökat rek jag en hjulinställning
Senast redigerad av 1 Ravi, redigerad totalt 0 gånger.
av Arne
Köpte "nya " länkarmar på skroten som inte hade gått så långt. Pressade in nya bussningar i de gamla och har dem stand by om man ska byta igen på någon S60/V70.
Användarvisningsbild
av Mattias_F
På deras rekommendation bytte Bilia idag länkarmarna och enligt meken så behövs inte hjulinställning utföras om man byter hela paketet.
Hoppas det stämmer för han kunde med och debitera mig 10.000.- för detta och ett övre motorfäste.
Mattias_F skrev:På deras rekommendation bytte Bilia idag länkarmarna och enligt meken så behövs inte hjulinställning utföras om man byter hela paketet.
Hoppas det stämmer för han kunde med och debitera mig 10.000.- för detta och ett övre motorfäste.
10K!!!??? jesses!
Tur att man inte e i klorna på sådana mekaniker... 10 000 och sen så gör de inte ens 4-hjulsinställning = RÅN!

Elvinge hade jag redan på VW Corrado fö[…]

Repor mittkonsol polering

Någon som provat denna https://www.fruugo.s[…]

Jag böt HCM som hade felkod samt bägge l[…]

Abs problem

Nu tappar jag det snart! V70 98- D5252t har haft p[…]