NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Ulf13
Hej

Min fru har en S40N-04. Idag gick det inte att låsa bilen med fjärrkontrollen. Jag ptvoade med reservnyckeln coh den funkadeutan problem. Då kan det inte vara något fel i bilen, utan måste väl vara i fjärren, Bytte batteri till ett icke orginal ,3 volt utan resultat,
Det går ibland att låsa och låsa upp med fjärren oberoende av det gamla eller nya batteriet, Då måste jag stå nära en av A-stolparna. Gissar att mottagaren sitt där,
Vad kan man göra åt problemet och är det någon som har stött på detta problem?
Hälsar
Ulf
Användarvisningsbild
av Rydell
Trasig micro switch i nyckeln. Hade det på en nyckel till en alfa en gång i tiden. Jag bröt då isär nyckeln då det var för jä..... Dyrt att köpa en ny och programmera den. Mikro switchen hade då släppt ifrån kretskortet.
Hej igen
är de inga som haft problem med fjärrkontorllen att den inte fungerar normalt , utan bara sporadiskt och då på nära håll förutOM det svar som kommit.
Kan man inte renovera krestkortet om det är ngt glapp eller ngt fel på sändarmodulen?
Någon som har en uppfattning vad en ny omprogramerad nycket kan kosta?
Ulf
Användarvisningsbild
av Rydell
Hänvisar till mitt inlägg ovan. Först så funkade nyckeln i bland. Man började trycka hårdare för att det skulle funka. Sen slutade den att funka helt och hållet. Detta var dock på en alfa Romeo. Men jag tror att det funkar att fixa nyckeln på ett liknade sätt. Bryta upp nyckeln försiktigt och sen leta upp där det är glapp och löda fast igen.

Nån som vågat testa senaste?

Felkod B5

Bra beslut att vänta då du nu får[…]

Tips: Lyssnar man mkt på radio är Tu[…]

240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Kan tillägga att efter jag bytt tändspol[…]