Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Volvoduett1965 skrev: Men dom släpper iväg mig han tar mitt regg nummer o säger att han vill att jag fixar till spärrarna.. Då undrar jag om han inte gör ett tjänstefel när han släpper iväg mig oxå, och hur han ska förklara de för sina chefer liksom ?
Ett gott råd, tjafsa inte med polisen. Du skriver ju själv att du fortsatte tjafset fastän polisen släppte dig. Du skriver ju också att närpolisen är "grinigare" än norrortspolisen. Kan det inte bero på att de ser dig och dina kompisars beteenden om inte varje dag, så oftare än norrortspolisen. Jag har ägt egen bil (inte A-traktor) sedan jag var 16 år. Då lärde jag mig att inte "sticka ut". Det har jag haft med mig genom hela min tid på gator och vägar. Och jag har tillryggalagt många mil eftersom jag varit yrkeschaufför sedan 1965. Jag har blivit stoppad ett antal gånger under dessa år, men har aldrig blivit inkorrekt bemött av polisen. En och annan har haft en lite överlägsen ton, men det har jag bemött med ett leende. Kör försiktigt så kommer nog allt att lösa sig.
det bästa är att inte ha a-traktor om man inte vill bli bemött så där. många poliser gillar att ta fast ungdomar som kör a-traktorer, är otrevliga när man blir stoppad mm. en kompis blev stoppad med sin a-traktor av den värsta traktor hataren här i stan och då sa polisen själv att kör man a-traktor så vill man inte bli stoppad av han, att säga så verkar ju lite konstigt. men han släppte han faktiskt men det var för att det var mycket inne i stan då och inte hade tid. men däremot om man har en äkta epa så är det helt annat, då är dom inte alls lika arga men det är för att dom inte kan sätta dit dom för att dom går för fort. kör själv a-traktor men nu får den stå för har bara två månader till b kortet så vill inte åka fast. poliser verkar bli arga när dom ser en lgf
av *pettson*
Måste vara nån missuppfattning.. Alla trafikregler gäller även epor.
Samt att dom får inte framföras fortare än 30km/h även om dom på grund av sin konstruktion kan göra 80 eller nåt.
Nu har jag kört som en ängel sen jag skrev sist, och blev likförbannat stoppad ändå.. Jaja tänkte jag jag testar att bara le mot dom o verka på toppen humör, hahaha. Jomen tjena, Han började direkt snacka skit om alla som kör a-traktor med sin kollega när dom tittade upp körkortet hahaha en riktig lgf hatare ;) Så jag tänkte äh skit samma, men så börjar tjafset igen och han börjar dra upp massa spärrar osv.. Jag svara glatt att allt är i sin ordning att den inte gör en kilometer fortare än 29, han bara garvar o säger jag må vara snut men jag e fan inte dum.. Så jag frågar om han vill testa den för säkerhetsskull men då muttrar han bara och så sätter dom sig i polisbilen o drar iväg fort som fan :P Men så har vi ju träffat på en hel del trevliga poliser också, jag o pärlan min ;) Många lite äldre poliser tycker det är rätt ballt med a-traktor, tillexempel en stannade mig för jag körde mot en förbudsskylt (tänkte inte på de för den var helt ny och brukar köra av just vid den avfarten) hahah så han stannar mig o frågar om jag har hög inkomst, jag skrattar lite o säger nää. han skrattar, han frågar om körkortet och dom tittar upp de. Och Medans hans kollega tittar upp det kommer han fram o tittar in i bilen o frågar om jag kan dra på sterioen så han får höra om de är nå bra ljudsystem i den.. hahah de måste nog vara den roligaste polis jag träffat ;)

Svar påtal till dig "pettson", jo klart att trafikregler gäller alla, men jag kan inte tänka mig att du ALLTID håller exakta hastigheterna på alla vägar du färdas på? ;) Nu handlar det om en spärr som gör så att a-traktorn inte varvar så förbannat mycket :P jag har den inte för att kunna köra fortare.

Hej sitter och funderar på att skaffa en xc4[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Ingen framgång med blinkdosan, men ja testad[…]

B230E K-Jetronic 740 till 240

Står det 10° så ska det ställ[…]

Bromsskivor och belägg till 740

Biltema har för 219kr, 262mm: https://www.bil[…]