- ons 25 jan 2012, 08:14
det blir nog till att byta lmm ikväll iallafall... Bilen hostade och tappade orken idag påväg till jobbet.
Moderator: Moderatorer
volvofantast skrev:har du gjort en uppdatering efter du lagade pinnen till virvelspjället,det var man tvungen att göra sa
dom på volvo.Har du koolat att det inte nät rör lossnat(som det hade gjort på min) eller gott sönder.
volvofantast skrev:på volvo sa dom att spjället ställer sig i fel lägga om armen lossnar eller går av och då måsta man programera om den och nolla felkoderna.
basberoende skrev:kommer inte ihåg vad det hette men det gick under motor och upp bakom den,kan ringa till min mekaniker i morgom bitti och fråga vilket rör det var om det skulle hjälpa digvolvofantast skrev:på volvo sa dom att spjället ställer sig i fel lägga om armen lossnar eller går av och då måsta man programera om den och nolla felkoderna.
Ok. Får ringa in till Volvo imon och be dom kalibrera den där jävlen igen då.
Bytte lmm, felet kvarstår.
Vet du vilket rör det var på din som hade lossnat?
volvofantast skrev:basberoende skrev:kommer inte ihåg vad det hette men det gick under motor och upp bakom den,kan ringa till min mekaniker i morgom bitti och fråga vilket rör det var om det skulle hjälpa digvolvofantast skrev:på volvo sa dom att spjället ställer sig i fel lägga om armen lossnar eller går av och då måsta man programera om den och nolla felkoderna.
Ok. Får ringa in till Volvo imon och be dom kalibrera den där jävlen igen då.
Bytte lmm, felet kvarstår.
Vet du vilket rör det var på din som hade lossnat?
volvofantast skrev:Det kan nog stämma,hoppas att det ordnar sig för dig med bilen,inget roligt när man inte får ordning på det.Jag var och kände på röret och kollade men kunde inte se något fel. Är jävligt trångt dock att komma åt på min då vinkelväxlen sitter i vägen då min är awd. Får bli en runda till volvo och kolla på det.