Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av 1Burken
Tröskeldekor (ska montera detta själv pga verkstadens ockerpris)

Hej
Grattis till en snygg bil önskar en Frövibo!!

Vad kosta tröskeldekoren? Hur monterar man den?

Hoppas dottern blir bättre fort, jag vet hur jobbigt det är med sjuka barn.

Mvh Andreas
Användarvisningsbild
av MartinS
LordVader skrev:Sen blev det Continental Ice Contact på originalfälgar (just nu Nordfrost 5)
Är verkligen Nordfrost 5 att betrakta som "betydligt sämre kvalitet" än Conti Ice Contact?

/Martin

PS. Hoppas dottern tillfrisknar snarast!
Användarvisningsbild
av LordVader
Mccartney skrev:Vad för utrustning har du valt vader? Motor?

Kanon snygg bil, gratulera.

Tackar, tackar!

Som sagt en XC70 II D3 AWD Summum ice vit
Driver Support paket (bara testat lite än, verkar mer komplext än jag trodde, men till det bättre)
Herrgårdsvagnspaket 2 (kanon med laminerade rutor och den suveräna bakluckan)
Teknikpaket High Performance (keyless drive - guds gåva till bilisten med småbarn?)
Valnötsinlägg
Valnötsratt
Volvo on call
Fast drag
Stänkskydd (funktion går före form!)
Sen blev det Continental Ice Contact på originalfälgar (just nu Nordfrost 5)

Efter hårda förhandlingar (man är ju alltid förloraren i alla fall) blev rabatten totalt 14,3% exakt, om jag inkluderar Volvos kampanj på Geartroniclådan.
Användarvisningsbild
av LordVader
Steff 99 skrev:
LordVader skrev: Efter hårda förhandlingar (man är ju alltid förloraren i alla fall) blev rabatten totalt 14,3% exakt, om jag inkluderar Volvos kampanj på Geartroniclådan.
Allt är ju relativt , men är man inte nöjd med 14,5% rabatt, så är frågan vad som var målsättningen :shock:
Jämfört med andra ÅF som jag kotanktat innan order ligger Rejmes listpris betydligt högre än Volvos riktpriser samt de andra ÅF:s priser. Alltså kan de med säkerhet ge större rabatt så kunden känner sig mer nöjd.

I rabatten är inkluderat fri första service (á 3000 kr) samt full tank (á 1000 kr), men det är inga pengar i det stora hela. Sen hade Volvo kamanj på Geartronicen som sagt.

Visst är jag nöjd med rabatten fast det satt långt inne hos Rejmes efter förhandlingar och uppvisande av andras offerter. Sen skulle jag aldrig acceptera ett lackfel, eller annat fel, på en fabriksny bil, oavsett om den kostar en halv miljon eller 200.000. :???:
Användarvisningsbild
av LordVader
1Burken skrev:Tröskeldekor (ska montera detta själv pga verkstadens ockerpris)

Hej
Grattis till en snygg bil önskar en Frövibo!!

Vad kosta tröskeldekoren? Hur monterar man den?

Hoppas dottern blir bättre fort, jag vet hur jobbigt det är med sjuka barn.

Mvh Andreas
Tack, tack!

Tröskeldekoren kostade exakt 4.275 kr, beställde den från Nora Bilverkstad för att gynna dem istället för draken :mrgreen:

Den sätts fast genom att man borrar och popnitar i plasten, om du vill veta mer kan jag återkomma när den är på plats.

Tack för omtanken, natten som gått har varit hemsk, idag känner jag mig som en zombie. :cry:
Användarvisningsbild
av LordVader
MartinS skrev:
LordVader skrev:Sen blev det Continental Ice Contact på originalfälgar (just nu Nordfrost 5)
Är verkligen Nordfrost 5 att betrakta som "betydligt sämre kvalitet" än Conti Ice Contact?

/Martin

PS. Hoppas dottern tillfrisknar snarast!
Hej!

Nordfrost är väl egentligen ett mycket bra däck i grunden, har kört Nordfrost 3 tidigare och det var suveränt. Så "betydligt sämre kvalitet" var väl att ta i... Det var väl första intrycket efter att ha sett bytet :oops:

Det man ser är väl att Nordfrost jämfört med nyare vinterdäck börjar halka efter i tester, och så satt Volvoförsäljarinnan och öste lovord över Conti däcket.Då blir man lite förvånad när de krängt på Nordfrost, och det blev hon med :roll:

Läser man testet i ViBilägare så vinner Nordfrost över Conti, läser man Teknikens Värld och många andra segrar Conti...

Prisskillnaden gentemot kund är noll, men eftersom Volvo kör mycket Conti så har de bättre inpriser på dessa däck.Det blir byte i samband med omlackningen...

Tack för omtanken om dottern!
av Mccartney
LordVader skrev:

Tackar, tackar!

Driver Support paket (bara testat lite än, verkar mer komplext än jag trodde, men till det bättre)
Teknikpaket High Performance (keyless drive - guds gåva till bilisten med småbarn?)
Valnötsinlägg
Valnötsratt

Volvo on call
Fast drag

Efter hårda förhandlingar (man är ju alltid förloraren i alla fall) blev rabatten totalt 14,3% exakt, om jag inkluderar Volvos kampanj på Geartroniclådan.
Jag beställde faktiskt mina tröskeldekorer påsatta på bilen när jag hämtade den av ÅF, får säga att dem gör stor skillnad bilen blir helt klart snyggare så där har du gjort en bra val vader.

Hur känns motorn? Fungerar den bra ihop med växellådan?Hur känns den på motorväg och landsväg?

Måste säga att den är skit snygg inuti :) LYX!!
av Nian
Riktigt snygg bil du skaffat dig. Brukar man kunna få ner priset några procent när man köper ny bil eller är det få förunat att lyckas med förhandlingen?

Har bara en Volvo handlare i närheten så jag vet inte hur långt man kan komma med offerter från andra handlare flera mil bort.

Ursäkta OT.
av Mccartney
LordVader skrev:

Tackar, tackar!

Valnötsinlägg
Valnötsratt
Volvo on call
Fast drag

Vad blev priset totalt?
av kamilenski
Mccartney skrev:
LordVader skrev:

Tackar, tackar!

Valnötsinlägg
Valnötsratt
Volvo on call
Fast drag

Vad blev priset totalt?
Det vill du inte veta! :-DD
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

100 miljarder kr :party:

OM RYSSEN KOMMER

… ”aldrig försökte” =[…]

Roligt när ett av mina gammla inlägg bid[…]