Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av llesrof
Det är rätt många som inte har problem med automatlådorna också. Men visst, krånglar den så kan det bli hur dyrt som helst, nästan lika dyrt som när en manuell låda börjar krångla. Det är ju inte ovanligt att vi läser ommväxlar som är svåra att få i, gnällande slavcylindrsr eller vad det nu heter och kopplingsbyten. Kolla bilen noga, framför allt automatlådan och AWD-systemet. Är det friskt så är det ju bara att slå till och hoppas att grejerna håller. Är man hela tiden orolig att något dyrt skall gå sönder så kanske man skall köpa en väldigt enkel bil utan en massa finesser. När jag köpte min XC70 så provkörde jag och konstaterade att den kändes bra. Jag kan inte sitta och oroa mig för att automatlådan skall rasa. Då skulle jag bli galen. Jag tror inte att den rasar utan förvarning. Det är när man märker att något är galet men ändå fortsätter att köra, som det blir riktigt dyrt.
av llesrof
undrar skrev:
llesrof skrev:http://www.rejta.se/omdome/31098/Samuel ... s+Bilar+AB

Tack !!! och då är det ännuroligar om skiten rasar dag 2 . . . . . .
Ja, då sitter man där med en chipspåse och ringer glatt runt till alla man känner och berättar :) nu kanske man skall ta Rejta.se med en en nypa salt, men jag lyssnar nog mer till negativa omdömen än till positiva. Är det en Volvo Xc70 ni vill ha så finns det rätt gott om sådana. I alla fall om man inte ställer så höga krav på utrustning och sånt. Jag letade efter en med summum-paket och dessa brukade bara vända i bilhallen och när jag hittade en med få mil och till vettigt pris så var det bara att slå till utan att dra på det. Så mit tips är att kolla runt ett tag och köpa från en firma som verkar seriös. Jag köpte min av en Mazda-handlare och inte någon som lever på att bara omsätta begagnade bilar. Lycka till med jakten och undar du över något är det bara till att spamma oss med frågor.
av undrar
Det håller jag med om ...Men ibland kan ju även bilskojare springa över en bil som är riktigt bra och då vill ju en snåljåp göra att klipp :)
av llesrof
Bosa skrev:
llesrof skrev:http://www.rejta.se/omdome/31098/Samuel ... s+Bilar+AB
Är det bara för mig som "Tyvärr hittade vi ingen företagsinformation. Prova att göra en ny sökning." dyker upp på den länken?

Verkar som om omdömena plockats bort. :shock:
Vettifan... funkar inte för mig nu heller. Fast just nu kör jag på min iPad och den är värdelös så det kan bero på det. Jag sköte på företsgsnamnet och kom fram till rejta.se. Testa det iställe.
av kamilenski
Jag springer till datan o ska kolla.
av kamilenski
Från mobilen, funkade inte. Från datan PC fungerar.

Omdömen om Samuel Karlssons Bilar AB /// INTE BRA!

Exempel:

"Dom enda som är nöjda är nog dom själva.
Dålig bil som krånglat sedan dag 1. Dåligt bemötande, den ena vet inte vad den andra i firman säger (får då bekräftelse att allt som sägs inte är sant). Ser inte till att ha nöjda kunder. Kommer aldrig att varken anlita eller rekomendera firman."

Bytte bromsslangar bak på vår V70 -04 […]

Är bussningarna i bak bytta? Klassiker annars[…]

Motorvärmare

Har en V90 T6 Recharge tillverkad dec 2021. Sä[…]

Hoppas att någon vet exakt var den sitter oc[…]