Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kulisgirl
Min 850 GLT -94 har börjat dö när jag kör den. Jag tror orsaken är att den inte får bensin för, nästan direkt efter den stannat så startar den igen.
Dock är det väldigt irriterande, då detta händer flera ggr under tiden man kör.
Ibland klara den sig från att stanna och då lyser bara motor/insprutnings lampan, gul lampa med någon svart krumilur på, upp. Bilen hostar till kör vidare och lampan slocknar.
Har på sista tiden haft kass ekonomi och inte kunnat fylla tanken på samma vis som innan och funderar om det är felet? Eller kan bränslefiltret vara tätt?
Jag har hällt i rengöring för insprutningsmotor och inte märkt någon större skillnad.

Vad tror ni problemet kan vara?
Är det dyrt att fixa?

Ska ställa av bilen om några veckor, då jag inte har råd att betala skatten, så den är på sätt och vis till salu. Då jag tror den mår bäst att får köra än stå på en parkering. Känns dock väldigt tråkigt, då jag gillar bilen. :(
Så är någon intresserad av att fixa med en annars riktigt fin extra utrustad GLT (automat), som är besiktigad till slutet av nästa år. Så har ni ett kap här. :wink:
Det jag vill ha pengar för på bilen är skatten för ca 2200kr (om den inte säljs avställd), utöver det så är lägsta budet 4000kr. Skulle någon vilja min bild så skicka mig ett PM, så får jag se om jag antar budet.
av kulisgirl
#27 skrev:Kan vara bränslepumpsreläet som spökar.
Bräslepumpen byttes för 2år sedan av förra ägaren. Sen hur ny den var vet jag inte...

Var sitter detta relä och vad kostar det att köpa?
av Bjornn
Kan bero på ett igenkoksat gasspjäll.
Är det mycket skit i gasspjället så kan de bete sig såhär.

Är lätt att kolla och lätt att rengöra, skruva bort det och rengör det med pensel och bensin.
av kulisgirl
Bjornn skrev:Kan bero på ett igenkoksat gasspjäll.
Är det mycket skit i gasspjället så kan de bete sig såhär.

Är lätt att kolla och lätt att rengöra, skruva bort det och rengör det med pensel och bensin.
Vad sitter gasspjället? Min bror hade något sådant på sin v70, men han sa att bilen hackade då. Här dör den direkt eller hostar till lite.
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Om problemen uppstod när du började tanka mindre kvantiteter bränsle så kan det nog vara bränslepumpen som inte är helt kurant.

Mvh GK

Den här gången är det faktiskt V[…]

Hej! Jag hade min 2017 XC60 på Volvo orgina[…]

Tjena, köpte en 240 för ett tagsen och b[…]

Tack för svaret. Det hade inte jag noterat. V[…]