Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av danjo
Hej! Vår bil har en monterad motorvärmare. Nu vill jag ha ett grenuttag i kupén. Är det någon som har monterat en sådan och kan berätta hur jag ska göra. Det är en Calix monterad i min B230FK. Jag vill altså komplettera min nuvarande.
Hoppas någon vet. :?:
Användarvisningsbild
av eslund
Sätt på en Y-förgrening och dra in uttaget i kupén. Mekonomen har nog prylarna du behöver..
Användarvisningsbild
av danjo
[quote="eslund"]Sätt på en Y-förgrening och dra in uttaget i kupén. Mekonomen har nog prylarna du behöver..[/quote]

hur drar jag sedan in den i kupén? Måste jag borra i torpedväggen eller?
Användarvisningsbild
av eslund
Normal sett brukar det finnas en oanvänd gummiplugg man kan använda som genomgång.. Har satt dit det på många bilar och aldrig behövt borra..

Dock brukar man ha lite strul med att hitta en plugg som man samtidigt kommer åt lätt från insidan.. Det är ju lätt att man hamnar för högt upp..

Hittade en monteringsanvisning till en V70.. Kanske kan ge dig en idé om tillvägagångssättet:
http://vccs.volvocars.se/accessories/ii ... DocId=3251#
av Arne
Det finns olika fabrikat på motorvärmarna, Calix, Defa mm. tag reda på vilken du har innan du köper grenuttaget, för annars passar det inte.
Bensinpriser v2

Iran har tydligen attackerat och satt eld på[…]

Dags för mig att byta belägg fram, har[…]

Hej. Jag har haft ett problem med att min b230f in[…]

Tack Erik ! Ska lyssna och göra det