Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Nidd
Nidd skrev:Jag har en V70 XC 01 med samma problem, började för en vecka sedan och nu larmar den var gång. Inget tjut bara blinkar. Kan man kolla vilken sensor som utlöst utan diagnos? Kan man mäta upp dem?
Eller kan det vara batteriet som beskrivet här ovan?
Hittade infon
av wohlfie
Då har det utlöst igen. Och denna gång ingen smällare...
Men tror jag har svaret iallefall.
Köpte en sån här silvrig vindruteskydd från jula.
och den här går det en flärp på varje sida där det sitter ett gummiband med hake.
Jag fäste haken i solskyddet.
Och så fort det blåste så rörde sig flärpen LITE. så går in i genom bildörren.
På så sätt utlöste larmet.
Har inte testa detta genom att simulera detta, Men jag kör nu utan denna så jag får leva med att skrapa rutan varje dag.
Funderar dock på köra en sån där motorvärmare för cigg utag som man riktar mot rutan. Tror det går lite snabbare.
Eller så får jag helt enkelt gå up 10min tidigare:)

Någon som testa detta med silvrig fönster skydd. så man slipper skrapa rutan.
Gärna liknande model. Som man låser med bildörren.
Funkar? eller liknade problem?
Vore kanon om någon mer känner till detta problem. Vill ju gärna ha bra larm. hjälper väll något iallefall.
Mest så man vet om man ska gå vidare eller av vakta lite längre.

Kan man kolla om batteri i larmet är dåligt på något sätt..
Eller får man mecka bort detta o byta eller hur funkar detta.
Kan ju även vara något med någon dörr. vet dock inte hur det ser ut eller var man ska titta efter larm delarna.
av svehal
För mig räcker det med att backa en Peugeot 406 eller en gammal Passat 1,6 -79 från att ha varit framför till den är bredvid Volvon (<0,5 m i sidled) för att larmet ska gå igång. Har dock (ännu) inte råkat ut för att den larmat på en allmän parkering. Kan det vara bara vibrationerna från en kallstartad bil som triggar larmet?
av kennan
smällare utlöser massa larm på nyår, insåg ja när ja sköt en raker som smällde rakt över en gammal s70, men samma är det på min v70n - 01a, larmet går 10 min efter jag larmat bilen ungefär 8 av 10 gånger, antagligen byte av siren då om det är backup batteriet som e slut
av wohlfie
Tror det är detta fönster skydd man lägger på för o slippa skrapa rutan..
Har kört med denna utan i 5 dagar nu och inget larm utlöst.
Så tror det är den silvriga fönster skyddet.

Annan bil ja men brevid min står en renååååååååå clio svårt o tro att den vibrerar så mycket:P

Tack för lyckönskningen, det börjar[…]

Vacuumsugning kan ju bli något kanske. G&aum[…]

Toppen ska efterdras kall, 50 - 100 mil om jag kom[…]

Volvo car UX

4.2. 13 e absolut inte viktigt för dig. Men f[…]