Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av AndreasHo
Hej

tänkte höra om någon här vet vad tex min Volvo V70 T5 årsmodell 2003 hade för fälgar och storlek när den såldes ny, vad dom heter och kanske någon länk på någon bild hade uppskattats

Mvh Andreas
av llesrof
Det fanns väl olika fälgar att välja på men två starka kandidater är "Thor" och "Almathea". Vill minnas att båda är 7,5" breda och 17" höga.
Användarvisningsbild
av Nexus
flyttar till bilspecifik avdelning så blir nog svaren flera ...
av TomasL
Precis, som standard levererades T5, det året och året efter, med fälgen ovan, Ursa 7x16.
Sen kan ju din bil vara extrautrustad med någon annan fälg.
Registrera dig och din bil här: https://minvolvo.volvocars.se/login
så får du se exakt vilken utrustning/tillbehör den levererades med.
av Mikael G
TomasL skrev:Precis, som standard levererades T5, det året och året efter, med fälgen ovan, Ursa 7x16.
Sen kan ju din bil vara extrautrustad med någon annan fälg.
Registrera dig och din bil här: https://minvolvo.volvocars.se/login
så får du se exakt vilken utrustning/tillbehör den levererades med.
Dock så är inte det att lita på helt, t.ex. så står det att min bil levererades med "Krockkudde passagerarsida med nyckelavstängning" nåt som inte fanns när bilen tillverkades samt att den i stereoväg skulle ha utrustats med "Stereop. SC-805 RDS 4*60W".
Användarvisningsbild
av niborZ
Dock så är inte det att lita på helt, t.ex. så står det att min bil levererades med "Krockkudde passagerarsida med nyckelavstängning" nåt som inte fanns när bilen tillverkades samt att den i stereoväg skulle ha utrustats med "Stereop. SC-805 RDS 4*60W".
Jag noterade också att min bil skulle haft en "Stereop. SC-805 RDS 4*60W" monterat, vilket jag inte har.

Söndagstvätten Söndagstvätt[…]

Kan inte låsa upp dragkroken

Ja fungerar inte låset är det en sä[…]

Hej, Har nyligen blivit ägare till en Volvo […]

Häromdagen när jag cyklade hem frå[…]