Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Brainy
Jag funderade just på när det skulle komma wendtanputs på denna, men då fick vi förklaringen :)

Tänkte köpa exteriörpaketet jag med, men nu backade frun in i en stolpe med bilen, jag tappade min ipad 2 i backen och diskmaskinen la av. Allt detta veckoslut så nu får jag hålla i plånboken ett tag :cry: Så förutom lagning av baken så får min bil nöja sig med eluppvärmda spolarmunstycken denna månad.

Men sub och homelink verkar inte vara helt enkelt att hitta, har hållit ögonen öppna jag med. Homelink verkar enkelt att köpa i USA men då kör dom så vitt jag förstått andra frekvenser och nya är dom lite för dyra.

Bilen din ser riktigt snygg ut! Exteriörpaketet gav verkligen ett lyft!

Jag lurar på 18" cratus till min, men problemet är ju att det nästan behövs 19" till de gigantiska hjulhusen. 20" ser inte alls för stort ut och 18" ser väldigt alldagligt ut. Men det blir nog 18" på min ändå.
Användarvisningsbild
av wendtan
Brainy: Ajdå, PDC:n till trotts alltså? Verkar ha varit lite fredagen den 13:onde över din helg.

Angående homelink o sub, först till kvarn :)

Ja, de var ett klart lyft med designpaketet, funderade på grillen med, men trivs bra med den jag har.

Fälgarna håller jag med dig om, 18" ser alldagligt ut. Mina Naos fälgar har dessutom en flång ny uppsättning Michelin Energysaver. Synd att 18" dimensionen till V70II e så väldigt udda. 225/40/18 är snudd på halva priset i jämförelse.

Angående putsen så kanske det blir ett nytt bildreportage, nya grejer är inhandlade :roll:
av Familyman
Riktigt bra smak du har, Wendtan. :D
Din bil är förbannat läcker måste jag säga.
Jag är själv i faggorna(runt 2v) att införskaffa en nästan identisk bil,
så dina bilder hjälper till rejält när det kommer till kommande styling.

Här är mina spec's + kommande "ingrepp"
V70II MY10 2,4D 175hk/420nm Svart, Pärlemor-/Metallic
Aut, Momentum-pkt, Driv.Sup-pkt, Barnsäk-pkt, Canicula 17"(som)/Creon 16"(vint) bl.a
Det blir en Polestar opt. direkt innan uthämtning och sedan en registreringsbesiktning.
Projekten som följer blir sedan:
Borttagning utav emblem.(Volvo't på luckan blir nog kvar) + att Polestarmärket åker på där 2.4D fanns.
Ocean race lister till dimljusen.
Dim- & positionsljus (LED 6000K) + LED i skyltbelysning bak + Philips Silver Vision(Blinkers)
Takvinge.
Lackförsegling(troligtvis Ditec).

Jag får återkomma med bilder allt eftersom bitarna faller på plats.
Mvh Familyman
Användarvisningsbild
av wendtan
Kul o höra! :D
Jag ser fram emot bilder på din bil. Själv filar jag på fälgplaner till våren just nu.
Körde 130 mil i helgen, snittförbrukning 0.61 med full packning och 3 pers är för mig över förväntan då det var ren motorvägskörning.
av Familyman
0,61 låter ju riktigt hoppfullt. :-)-)
Undrar om det kan slipas ytterligare med en Polestar optimering?

Åh, jag vacklar från och till.
Jag kan inte bestämma mig om dimljusen skall vara Ocean Race eller R-design.
Ocean Race -varianten skulle jag tagit främst för att jag gillar det subtila,
men R-design är förbenat snyggt på en svart metallic.
Baklucka låser ej

Det är vanligt fel att kablarna till baklucka[…]

Kupéfläkt "döda utblås"

Vet ej hur det är på Volvo, men på[…]

Rostskyddstips

Ja, som skrivits ovan höll jag på med s[…]

Visa din semesterbil(d)

Parkerade bilen i cykelstället här i huf[…]