Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av gnestakalle
Inte mycket till vinter.

Mvh GK
av llesrof
Inne i stan (Jönköping) vsr det mest blask men ju högre upp ur grytan jag kom desto mer snö såg jag. Bitvis var det lite besvärligt för en del så det blev till att lägga sig i omkörningsfältet och tugga sig om och det var tämligen odramatiskt. Nedanför backen stor polisen och bärgaren och baxade upp en bil som farit ned i diket. Hoppas på sisådär 30 centimeter snö på vägen imorgon.
av kottskrapa
Nu har vi äntligen fått lite.. med betoning på LITE snö här i stenungsund i alla fall :D

Försvinner säkert under dagen men lite är bättre än inget
Användarvisningsbild
av opA
Ute på vishan runt Ulricehamn kom de en del igårkväll / natt och nu ligger de nog en 5-6cm snö ute ! :D
Riktigt gott.. synd bara de är lördag så man inte får ge sig ut och ploga :[
Användarvisningsbild
av SvenB
I inre Södermanland har det kommit c:a 10 cm, och det snöar fortfarande.
Senast redigerad av 1 SvenB, redigerad totalt 0 gånger.
av llesrof
Det snackades om uppåt 15 centimeter snö i Småland. Det vore ju trevligt så att man får ha vägarna för sig själv :D
av *pettson*
Väderrapporterna haglar tätt om enormt snöfall. Tätare än snön faktiskt..
Just nu är varning för snö idag och imorgon här utanför mellan Motala-Vadstena. Klart.nu vräker in att det just nu är snöfall och 10mm nederbörd (vilket är 10cm i snö ca).
Man berättar om snöfall hela kvällen och in på morgondagen.
Yr.no berättar istället om 0,6mm nederbörd, blåst och milt. För att sen bli minusgrader utan nederbörd.
Efter dom här *stormarna* så vet jag exakt vad jag går på för min del. Det yr visat har stämt, vilket varit motsatsen till dom flesta andra, det har varit så i åratal dessutom.
Helt klart är aftonbladets och expressens snörapporter helt korrekta eller?
Här har ni en plats med pågående ordentligt snöfall och vindar för nån timma sen enligt rapporterna.

Bild
Användarvisningsbild
av Nexus
haha inte mycket snö där inte pettson. Nu har vi fått en hel del snö i e-tuna. Ljust och fint ute bortsett från salthelvetet på vägarna :evil:
Användarvisningsbild
av StringerBell
jawshunt skrev:Nu kom den efterlängtade snön
Jag ser snö som ett övergrepp. Personlig kränkning.

Det värsta är ju att det blir kallt nu också.
  • 1
  • 43
  • 44
  • 45
  • 46
  • 47
  • 190

Bra att det löste sig, dock jag är 99% s[…]

Gör som KalleJ säger för att kunna […]

EX30, påstår dom.

Jag måste tyvär säga helt tvä[…]

Tack för alla svar. Uppskattar det verkligen![…]