Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mikaelsson
Vill montera typ en parrot, vet någon om det sitter iso kontakter (tror det heter så) i min xc70 y10. Om det sitter det, måste bilen till Volvo för att göra något med programvaran i bilen?
Användarvisningsbild
av Racetwin2
Sök på forumet. Det finns flera trådar i detta ämne. Volvo har en variant som går att eftermontera men då har du ingen integrering i bilens menyer etc och det är mer att betrakta som en separat enhet vad jag förstått. Tror det är mycket svårt för att inte säga omöjligt att få in en eftermontering om det inte var med från början.
av Mikaelsson
Jag har sökt i forumet innan men hittar inte svaret på min fråga. Förstår att en eftermontering av typ en Parrot är en separat enhet. Är alltså intresserad av om det finns någon som vet svaret på min fråga jag ställde.
Användarvisningsbild
av Racetwin2
Du får söka en gång till :) Jag sökte på "eftermontera blåtand" och hittade följande tråd. Där står också om Parrot. Fanns en del andra trådar också.

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... nd#p496313
av Noodles
Hade inte Volvo nå egna BT lösningar med i senaste bladet från 'Volvobutiken'? :)

<edit>
Kollade..
~5500:- och ~7000:- monterat och klart... :|

Är fästet helt och sitter som det ska?

Felsökning av vattenpump

Kan vara vattenpumpen som låter....... f&oum[…]

Jag undrar också om det kan vara så at[…]