Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av kamilenski
Min kära hustru känner sig osäker i våran bil.
Jag hör, "sakta ner" minst 100ggr i timmen. Eller" akta, lastbil".

Skulle det bli tystare om vi bytte mot en XC90? ;)
Eller vilka knep kör ni med?

P.s. Köra bil vill hon inte! O det var inga problem på 70 eller 80 talet med hennes rädsla.
av Cox
Finns bara tre sätt att få tyst på detta välkända missljud i bilen :wink:
1: Bilsonproppar
2: Höj stereon
3: Lämna källan till missljudet hemma
av 2444ever
Vad jag förstått så är detta problem modelloberoende. Det har heller aldrig framkommit någon bra lösning på detta, trots att många försökt, mer eller mindre förtvivlat.
av Cox
Det är det som är det luriga, även om man byter modell så kommer detta ljud att inträffa när man minst anar det.
Ljudet infinner sig inte i början utan kommer smygande efter ett tag. :D
av Steff 99
Om man lider av missljudet , så är det bästa att byta ljudkälla....förutsatt att man trivs med bilen.
av rd350
Hade ett liknande problem, när det begav sig körde jag 244 turbo, "ljudkällan" blev åksjuk för det var svart innertak!! hon (ljudkällan) kände sig innestängd.
av kamilenski
Ingen som testat med öronproppar och ögonbindel ? :D :D :D
Användarvisningsbild
av Camel
Steff 99 skrev:Om man lider av missljudet , så är det bästa att byta ljudkälla....förutsatt att man trivs med bilen.
Jag gjorde tvärtom. Det blev bättre även om det är samma ljudkälla så flyttades missljudet markant längre upp i fartregistret. :D Stor skillnad. :mrgreen:
av *pettson*
Åtgärdas enkelt..
Ta passagerarplatsen en tid framöver, bli ny ljudkälla. Se till att få med alla tänkbara och otänkbara anledningar till ljud.
Gör så en tid, när tidigare ljudkällan kokar av ilska så förklara lugnt och metodiskt att det där är exakt vad du står ut med varje gång.
Konstigt nog blir det ofta delningar här. Antingen åker du själv en lång tid framöver, eller så kommer det att vara så ljudkällan tystnar.
Bägge är en vinst ljudmässigt.
Kan inte låsa upp dragkroken

Ja fungerar inte låset är det en sä[…]

Hej, Har nyligen blivit ägare till en Volvo […]

Häromdagen när jag cyklade hem frå[…]

Fel på helljus Volvo v60 2014

Original är det alltid halogen i helljusstr&a[…]