Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

De där lyftarna suger om man har en sänkt bil. Men just nu är jag själv på jakt efter just den typen av lyft då jag behöver göra bromsbeläggsbyte på en Fård. Någon i Karlstads närhet som vet vart de finns? Hittar bara de vanliga pelarlyftarna.
Daddan skrev:Pelarlyft och garagedomkraft. Ett hjul i taget och bekväm arbetsställning... Funkar bra det med.
Att OK i Östergötland har tagit bort sina pelarlyftar beror på att folk inte tänker på säkerheten och att det skett olyckor. Som maniskt fd skyddsombud så ser jag alltid till att tänka på säkerheten. En domkraft på en pelarlyft...... Jag förstår lite hur OK tänker :wink:
Provocative skrev:
Daddan skrev:Pelarlyft och garagedomkraft. Ett hjul i taget och bekväm arbetsställning... Funkar bra det med.
Att OK i Östergötland har tagit bort sina pelarlyftar beror på att folk inte tänker på säkerheten och att det skett olyckor. Som maniskt fd skyddsombud så ser jag alltid till att tänka på säkerheten. En domkraft på en pelarlyft...... Jag förstår lite hur OK tänker :wink:
De lånar tom ut domkraften förresten. :???:

Vacuumsugning kan ju bli något kanske. G&aum[…]

Toppen ska efterdras kall, 50 - 100 mil om jag kom[…]

Volvo car UX

4.2. 13 e absolut inte viktigt för dig. Men f[…]

Motorvärmare

skriv in regnummer eller t.ex. ring in till Bilia […]