umekille skrev:Hade 240 Ishiasluckor?
Var det inte 140 som hade dylika?
Ishiasluckor?
gnestakalle skrev:240 har också, tidiga modeller på båda sidor men när insprutningsboxen tillkom på passagerarsidan så försvann spjället på den sidan.
Mvh GK
Aha.. Ni menar ventilluckan som ev läker?
Fluffen skrev:Hade inte både sena 140 och 240 sådana luckor, jag har för mig att min 140 hade sådana också eller är jag ute och cyklar?
Om du inte hittat felet angående torkaren bak så börja med att mäta upp om du har ström bak till torkarmotorn, på 7/945 iaf är det inte ovanligt att länkaget till armen ärgat vilket gör att motorn har brunnit så det är nästa sak att kolla.
Det första du ska göra är att köpa en ordentlig domkraft och ett par billiga pallbockar samt slänga originaldomkraften i sjön...
Iofs är väl 240 orignaldomkraften en av de bättre men det går inte att jämföra med en riktig ändå.
Jo, troligen är det nog dock inte allvarligare än ett kabelbrott uppe i bakluckans fäste, tänkte fixa detta samtidigt som man åtgärdar centrallåset på vä passagerardörr... :)
Sedan det där med domkraften så håller jag med, ska packa ner originaldomkraften där bak och enbart nyttja den vid nödfallsbyte av däck i snöstorm på en skogsbilväg långt ute i ödemarken, alternativt enbart vid punktering på älgjakten... :mrgreen:
Garagedomkraft är nedprioriterat, då jag lever på existensminimum för tillfället. :? Det får framtiden utvisa dvs.
Mvh
http://ordjamten.wordpress.com
Ja, jag vet att jag är en jävla tomte... ;)