Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av GT-mannen
gnestakalle skrev:
Cicaro skrev:I närheten av stockholm; Finns en självplocksskrot i Ösmo nere i nynäshamn... brukar iaf ha lite äldre volvos ... Annars av icke självplocksskrotarna så har jag mest handlat från attraco, de är inte så fasligt dyra fast de skruvat loss delen och testat den och säljer den med garanti...
Vad heter den i Ösmo?

Mvh GK
Nynäshamns bildemontering. Ligger på höger sida längs vägen ut mot Muskö strax efter avfarten från RV73.

/Håkan
av Cicaro
Jepp, nynäshamns bildemontering. Beroende på vem av dem som jobbar kan det vara värt att försöka pruta lite på priset efter att de sagt vad de vill ha för det man plockat loss.
av *pettson*
Två skrotar, överst en miniskrot i dagens sammanhang och underst en microskrot. Bägge är dock klart värda besök.
Dom har betydligt mer än man tror.

Nykyrka Motala: HKs bildemontering. Bra folk, bra priser och det finns självplock, helst kontanter vid köp.
Utterstad bilskrot Väderstad/Mjölby: Bra folk extremt bra priser och det finns självplock, endast kontanter vid köp.
Användarvisningsbild
av toorop
vetten skrev:Det skulle behövas en lista här över självplockskrotar runt om i Sverige eftersom det ju börjar bli ont om dom idag.

Ni kan ju komma med tips här vet-ja :-)-) och glöm inte skriva var i landet den finns.

varför börjar det bli ont o dem?
Användarvisningsbild
av TotanTotan
Skrotar som jag listar är returbilen i Kungsåra, Hallsta Bildemontering Betongvägen tror jag har plock, sedan är det nog dåligt. Saknar verkligen dessa gamla skrotar som man fick gå ut och brottas med bilarna själva med ett knippe verktyg i handen. För att inte tala om priserna, behövdes för att man skulle kunna hålla igång 144:an, 244:an och gamla SAAB 96:an med sitt speciella frihjul. Vi hade en kanonskrot i Mycklinge utanför Västerås, där var man både på sommaren och även på vintern vadandes med snö till knäna, vilka tider...../Clas
av umekille
Märkväl att många självplockskrotar kommer försvinna inom en snar framtid
det kostar pengar för skroten ha bilar ståendes och idag är snabbaste pengen
pressa bilen och få betalt för plåten.
Felkod B5

Jag har inte läst eller hört om nå[…]

Luftkudde domkraft

Stämmer,finns olika varianter.vilken är […]

Ljud vid kallstart

Nedan länk med teknisk journal (TJ 36734.2.0)[…]

Det finns för- och nackdelar med alla system.[…]