Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tjena!

Skall montera tidur till min dieselvärmare på v70in.

Köpt nytt tidur och monteringssatts på Volvo.
Dock har de slutat tillverka monteringssatsen för v70 dock finns det kvar för 850in.
Allt är tydligen samma enligt Volvo förutom panelen där man har tiduret i bilen.
Nu till problemet.
Panelen hittar man inte på Volvo att köra ny vilket jag tycker låter vrickat som fan när man kan köpa panelen till 850.
De hittar inte heller artnr på panelen så nu behöver jag er hjälp.
Någon som vet artnr på delen eller om någon är vänlig och lyfter på panelen ni har i bilen och kollar vad som står :)
Skulle hjälpa mig i jakten på en panel.
Tack på förhand!

Så här ser panelen ut för den som inte vet.
Bild
Slö reservdelspersonal igen? :roll:
Den ska finnas med i katalogen/VIDA och ha ett artikelnummer. Har den utgått står det så när man försöker beställa den, men det är i ett annat program. Såna här lite "udda" grejer kan vara svåra att hitta, men det ska finnas. En möjlighet är att kolla i tillbehörskatalogen och kolla vad satsen för eftermontering av tidur innehåller.
Sparkz skrev:Slö reservdelspersonal igen? :roll:
Den ska finnas med i katalogen/VIDA och ha ett artikelnummer. Har den utgått står det så när man försöker beställa den, men det är i ett annat program. Såna här lite "udda" grejer kan vara svåra att hitta, men det ska finnas. En möjlighet är att kolla i tillbehörskatalogen och kolla vad satsen för eftermontering av tidur innehåller.
Okey! Får testa att prata med Upplands Motor istället se om de har bättre koll än bilia.
Finns inte delen att köpa hos Volvo så underlättar det sökandet efter delen på skroten om man vet artnr på panelen :)
S70 tdi skrev:Hej. Jag har artnr 1394953 på min med.
Ursäkta men lånar tråden lite.
Ska själv montera tiduret, men behöver man köpa elpiska eller är det fördraget i bilen? Vad är det för monteringsats du köpt?
Jag har köpt org monteringsats från Volvo med instruktioner hur man går till väga.
Har för mig att den kosta mellan 400-500 kr.
I satsen är det lång kabelhärva med elschema

Ja vi ser väl, kör värmaren en stun[…]

.. Har också kontrollerat att bränsle[…]

Kan det stämma att 360-kamera endast ing&arin[…]

Packbox fræmre på vevaxel

Hej! Tænker byta kamrem/V.P på min V60[…]