Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av newbie111
Otur man har en 2012a i detta läget :oops: annars hade det blivit polestar på direkten!!! Kan tänka mig vilken skillnad det är.
av Mrmuscle
Kan tänka mig att det kommer in fler och fler motorer -11 med polestar nu.

Bensinarna T3, T4, T5 kommer nog ramla in där snart och vips så kan alla få 180-240 hästar på sina -11or.

Vi med my 12 får nog vänta tills nästa sommar allafall... men det är väl bara bra att man hinner åka med sin nya bil ett bra tag, sen puffra upp den med nytt drag.
Är säker på att jag kommer tycka min nya V60 T3 är rejält pigg och tryck i. Har en VW polo med 75 hp nu :))
av perhall
det är väl inte vi som trodde att det inte skulle komma som ska förklara, utan Volvo... varför köpa en motorstarkare variant om man kan få den +20 hk efter några månader för under halva priset? Ingen annan fabrikant gör så här, vad jag vet/PH
av MrJonte
Gud va trött jag blir, köpte mig en V60D5awd just för att jag ville ha "lite" mer krut än en D3a, D5 kostar ju 20 tusen mer samt högre skatt, och så kan man polestar trimma och få mer än original D5 My12 215 hp för mycket lägre penning :( dock inte på V60d3 men ändå ;)
Bara och gratulera till er alla som gjort en super bra affär :)
Men det är väl bara singel turbo i D3an eller? Om så, då har man ju iallafall något man kan trösta sig med :D
av Norrlands
MrJonte skrev:Gud va trött jag blir, köpte mig en V60D5awd just för att jag ville ha "lite" mer krut än en D3a, D5 kostar ju 20 tusen mer samt högre skatt, och så kan man polestar trimma och få mer än original D5 My12 215 hp för mycket lägre penning :( dock inte på V60d3 men ändå ;)
Bara och gratulera till er alla som gjort en super bra affär :)
Men det är väl bara singel turbo i D3an eller? Om så, då har man ju iallafall något man kan trösta sig med :D
Jo 2,0l singel Turbo och AWD går ju inte att få.
Automatlåda med sportläge och högre andrahandsvärde fick du oxå på din D5:a...så det är nog inte en sämre affär :D .
av Antti
Mrjonte.Jag skulle inte ha kunnat säga eller skriva det bättre.Bra håller med.
av moffe
Det är synd med polestar till "nya" D5 awd som har 215hp. Man får bara 15hp till och 30nm. :???:
Inte så prisvärt eller? Synd att dom inte kan piffa upp det lite till. Typ till 240-250hp och 500nm. Skulle vara helt annat då kan jag tänka mig. När det nu ändå kostar 8900 kr. När man får för samma pris till exempel xc60 2011 D3 awd från 163 till 225hp. Det börjar vara prisvärt +40nm vrid. 8)

Man får med BSR för samma pris 245hp och 520nm. :-O) Men skulle inte ta det för då ryker garantin. Synd...
http://sv.bsr.se/products/t2190/
av Steff 99
Det är inte siffrorna på pappret som gör att bilen går bättre , utan vad man får i verkligheten...
Polestar märks och känns även på en D5..... :twisted:
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
När jag körde XC60 D5 Polestar jämförde jag mycket med både RICA och BSR i prestanda genom att kolla lite olika siffror och kolla lite filmer på mätare. Jag och en som har RICA kom fram till att prestandasiffrorna är snarlika! Dvs dom extra hästarna märks inte alls eller att Polestar ger mer än på pappret.

Vid ett test i TV (eller AMS?) av S60 D5 awd Polestar visade sig att den hade över 500Nm vrid.

En suv till som är värdelös inget k[…]

D4 VEA dricker olja

Okej, så jag kör på vanlig olja d[…]

Sportkatt, motorlampa lyser?

Använd rätt sorts katalysator.

Kroken bryggar över deformationszonen. Det &a[…]