- sön 30 dec 2012, 00:42
Hmm.. sisådär lite mer än ett 1 år senare =) Hur somhaver.. Jag har xenonkonverterat min 740 nyligen (Gamla rektangulära lyktorna=kasst ljus !!)
Hur som helst, i och med att jag tänkte att jag ändå inte får något bättre helljus osv så tog jag 6000k enbart för det var snyggt och 35 w för det var billigt.. (Observera att det är en traktor 8) ) Iallafall, läste lite om era extraljus bakom grillen, körde av mina extraljus då jag smekte en snödriva för någon vecka sedan och alla fästen gick sönder, så tänkte att jag kan ju lika bra montera dessa bakom grillen.. Hur som helst, jag har 100w halogen lampor i dessa, och jag hade innan 3 stycken och detta va ljus i klass med farsans xc60, osäker på vad han har i helljuset men de är xenon tror det är 55 w eller så, hur som helst, tänkte höra vad ni tycker, är det värt att konvertera dessa till xenon, typ 55w alternativt 75 w ? blir det avsevärt mycket bättre ljus ? och vad kör ni för Kelvin då i helljuset ? har läst någonstans att 4300k är det som uppfattas bäst av ögat, = det som ger bäst ljus?! :S
Att till lägga kanske är att det är SIM extraljus med en diameter på 225mm, med en lång ljusbild.
Ingenting är omöjligt, de omöjliga tar bara lite längre tid.