Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Kolla felkoder. Tala gärna om vad du har för bil, motor och årsmodell. De symptom som du och grodanboll råkat ut för kan vara mycket luriga och det som funkar för en behöver inte funka för en annan. Man kan på sin höjd komma fram till troliga felorsaker men sen bör man mäta komponenterna i fråga samt kolla kablage och dylikt då det kan vara avskavda kablar och ärgade kontaktstycken som är boven.

Mvh GK
Nu har jag med fått liknande problem med min bil, 940 turbo.
Dock har jag bytt huvudpumpen, som man fick slå på med hammare för den skulle gå.
Men felet kommer alltid när det är mindre än halv tank med bensin kvar.
Är det bakre pumpen då tro?
Har hittat en ny i en skrotlåda på farsans vind, :-), men är inte sugen på att byta om man kan undvika...
Var o köpte Biltemas tändmodul för 199 spänn o med den på plats så har bilen gått som en klocka o har kört 26 mil sen jag fick dit den igår =) När väl de problemet var löst så har jag lyckats få in en skruv i ett däck så jag möttes av ett platt hjul i morse...men de är ju ett enkelt problem =)))
Kopplingen tar högt upp.

Det är 20 mm frigång på kopplings[…]

Se min post längre upp, fullt av bilder. Det […]

Drivetrain Issue (V60 2024 T6)

Thanks for the link. To my understanding, I think […]