Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av JLindberg
Någon som bli klok på varför min motor bli fylld med o då menar jad riktigt fylld de är en b230 fk motor. Sedan ska de komma strålar ur spridarna eller ska de vara som en dimma
Användarvisningsbild
av lilleman
Kolla så inte bränsletrycksregulatorn har kärvat fast så den inte släpper förbi överskotts bränslet
till tanken. :)

Mvh/Roger :)
Användarvisningsbild
av gnestakalle
JLindberg skrev:Någon som bli klok på varför min motor bli fylld med o då menar jad riktigt fylld de är en b230 fk motor. Sedan ska de komma strålar ur spridarna eller ska de vara som en dimma
Förstår inte riktigt din beskrivning, menar du att det rinner ner bensin i oljetråget? Det skall komma en dimma ur spridarna, är det lika dant med alla spridarna?

Mvh GK
av JLindberg
gnestakalle skrev:
JLindberg skrev:Någon som bli klok på varför min motor bli fylld med o då menar jad riktigt fylld de är en b230 fk motor. Sedan ska de komma strålar ur spridarna eller ska de vara som en dimma
Förstår inte riktigt din beskrivning, menar du att det rinner ner bensin i oljetråget? Det skall komma en dimma ur spridarna, är det lika dant med alla spridarna?

Mvh GK
Motorn fylls med bensin så man få skruva bort stiften o tömma den någlunda.Även bensin i luftrenareslangen. Är mer som en stråle på mina spridare. Är de gröna spridarna
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Jag tolkar det så att det bara kommer en stråle i stället för dimma i alla spridarna. Detta gör då att det inte blir någon antändbar bränsleblandning. Bränsletrycket är troligen för lågt. Kan bero på en defekt bränslepump, ett igensatt bränslefilter, förträngning i bränsleledning, läcka i bränsleledning eller att BränsleTrycksRegulatorn (BTR) inte reglerar trycket korrekt utan släpper igenom bränslet vid för lågt tryck.

Mvh GK
av JLindberg
gnestakalle skrev:Jag tolkar det så att det bara kommer en stråle i stället för dimma i alla spridarna. Detta gör då att det inte blir någon antändbar bränsleblandning. Bränsletrycket är troligen för lågt. Kan bero på en defekt bränslepump, ett igensatt bränslefilter, förträngning i bränsleledning, läcka i bränsleledning eller att BränsleTrycksRegulatorn (BTR) inte reglerar trycket korrekt utan släpper igenom bränslet vid för lågt tryck.

Mvh GK
Tack de vad btr så nu går den
Användarvisningsbild
av lilleman
Kul att det löste sig :D min gamla 740 hade samma problem
på den hade btr-en fastnat i stängt läge så den vräkte in soppa :lol:

Mvh/Roger :D

Hej. 255 45 20 michelin primacy , 2,7 bar Hur upp[…]

Ja, bara kleta på där lär inte h&a[…]

hjullager eller difflager

Inre knuten tar upp ändrigar i längd p&a[…]

Kopplingen tar högt upp.