Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Morsning.... ser ut som en råtta gnagt på och ätit upp delar av gummilisten som sitter i dörröppningen till förardörren vilket får till följd att det låter som dörren inte är stängd vid körning.

Köpa nytt går ju(?) men finns här någon som har tips på nåt enkelt hemmafix att laga med? :shock:
Användarvisningsbild
av Dobermann
Åka till skroten måste väll vara smidigast
Användarvisningsbild
av Ramon
Frågan är om såna detaljer säljs på skroten? Gummi är ju en färskvara. Men kolla kan man ju.
av Addekarlsson
River man lös en list på skroten, så är det självklart att dom säljer den. :D
Gäller bara att hitta en list som är duglig att använda....

Nu vet jag inte vad en dörrlist kostar på volvo, men listen till bakluckan på en 744 kostade över 1200 kr när jag kollade för ett par år sen, till den 744 glt 16v jag hade då...

Mvh/ Adde
av Priffe
Var förbi skroten i Katrineholm och kollade vad som kommit in....några 940 brukar dom inte ha på småskrotarna, men 740 finns det ju gott om.
Där stod en 90a i bra skick, tog loss några lister jag behövde samt en snowcap, och frågade Gogman vad han skulle ha - 40:- :)
Senast redigerad av 1 Priffe, redigerad totalt 0 gånger.
av Infide
Hm..Lite OT kanske men det känns som jag bor vid den enda skroten där man kan gå in själv och hämta delar. Stämmer detta?
av Priffe
Infide skrev:Hm..Lite OT kanske men det känns som jag bor vid den enda skroten där man kan gå in själv och hämta delar. Stämmer detta?
Finns iaf 3 i Sörmland.
av mitokondrien
Fan helt horribla priser på gummilister nuförtiden. En list till dörröppningen på en 940 kostar 1045 (etttusenfyrtiofem) kr!

Listerna är både limmade och fästa med någon slags clips och drar du loss den från skrotbil så är den inte helt lätt att få på igen?

Men skit samma, har kommit på att det går att lappa den på de ställen där det är sönder. :lol:
av Priffe
mitokondrien skrev:Fan helt horribla priser på gummilister nuförtiden. En list till dörröppningen på en 940 kostar 1045 (etttusenfyrtiofem) kr!

Listerna är både limmade och fästa med någon slags clips och drar du loss den från skrotbil så är den inte helt lätt att få på igen?

Men skit samma, har kommit på att det går att lappa den på de ställen där det är sönder. :lol:

Enklare att ta hela dörren då. :D
Har en trave dörrar från nån hundring.

Är det skruvhål för att f&aum[…]

Tack Erik ! Ska lyssna och göra det

Bensinpriser v2

https://www.tn.se/naringsliv/46698/analytikern-pri[…]

Vakuumslang

Jag gjorde en snabb sökning och reservdelslis[…]