Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej, skall det krävas två tryck på knappen för bakluckan på fjärren för att backluckan skall öppnas? Känns en smula redundant att stå och klicka två gånger. Min lucka har aldrig någonsin öppnats med ett tryck.

Problem med mitt lås eller?
Testa att smörja, min funkar oftast med ett tryck
oldtimersmc skrev:Testa att smörja, min funkar oftast med ett tryck
Det är som så, att vid första klicket så är den helt tyst, ingen som helst reaktion. Vid andra trycket låser den upp direkt och väldigt distinkt utan några missljud eller liknande. Detta får mig att tro att det inte beror på att något kärvar?
gäller det enbart bagaget? låses bakdörrarna upp med ett tryck?
man kan ställa in så att bilen bara låser upp förardörren vid ett tryck skall man låsa upp övriga så behövs två tryck standard för amerika marknaden om din är importerad därifrån?
hollan skrev:gäller det enbart bagaget? låses bakdörrarna upp med ett tryck?
man kan ställa in så att bilen bara låser upp förardörren vid ett tryck skall man låsa upp övriga så behövs två tryck standard för amerika marknaden om din är importerad därifrån?
Nu tror jag att trådskaparen menar knappen som bara är för att låsa upp bakluckan med och inte den som låser upp hela bilen.
hollan skrev:gäller det enbart bagaget? låses bakdörrarna upp med ett tryck?
Precis så funkar min Chrysler :P . Mycket förnämligt att slippa slita på en massa elmotorer i onödan. Bra Volvo, ni lär er :) .
ja så skall det vara jag trodde att han låste upp bilen på un lock och fick trycka två gånger på den knappen
Tack så mycket alla som svarat!

Då vet jag att min bil inte har något avvikande beteende i alla fall.
Jag tycker inte att det är speciellt intuitivt att behöva trycka två gånger, men nu är det som det är. Egentligen en skitsak. Finns andra saker att irretera sig på :)

Finns ju inte så många frihetsgrader v[…]

Motorvärmare

skriv in regnummer eller t.ex. ring in till Bilia […]

Utrustning XC60 MY22-25 - Köpråd

Ja du "säljaren" är helt[…]

En sån här som tappat "knappen&quo[…]