- lör 05 nov 2011, 13:04
Volvo 740 b230et 86.
När jag startar bilen så går den bara på 3 burkar, men efter 3-5 sec så går den på alla 4 igen!
Väldigt konstigt fel.
Tom gången svajar en hel del också. Men när man har startat den när den är kall å ligger den på sina 1000 rpm. Vilket jag tror är rätt för en kalla bilar.
Men så fort den börjar bli varm så så går den upp till 1100 rpm och sen för att dala ner till 600 rpm. och så håller den på hela tiden när den är varm. Kanske inget skadligt för bilen, men det låter för jävligt.
Sen dricker bilen ca 2 liter milen, (ej trimmad) Tycker det är ganska mycket när man kör normalt.
Helt vanlig körning utan fullgas och sånt.
Det jag har gjort på bilen.
Bytt insugspackning.
Fördelare
Rotor
Tänd kablar
Rengjort vehuvsventilation
Rengjort tomgångmotor
Ställt tomgången utan resultat.
Nya vakuum slangar
KOMMER EJ PÅ MER...
Tacksam för svar :D
När jag startar bilen så går den bara på 3 burkar, men efter 3-5 sec så går den på alla 4 igen!
Väldigt konstigt fel.
Tom gången svajar en hel del också. Men när man har startat den när den är kall å ligger den på sina 1000 rpm. Vilket jag tror är rätt för en kalla bilar.
Men så fort den börjar bli varm så så går den upp till 1100 rpm och sen för att dala ner till 600 rpm. och så håller den på hela tiden när den är varm. Kanske inget skadligt för bilen, men det låter för jävligt.
Sen dricker bilen ca 2 liter milen, (ej trimmad) Tycker det är ganska mycket när man kör normalt.
Helt vanlig körning utan fullgas och sånt.
Det jag har gjort på bilen.
Bytt insugspackning.
Fördelare
Rotor
Tänd kablar
Rengjort vehuvsventilation
Rengjort tomgångmotor
Ställt tomgången utan resultat.
Nya vakuum slangar
KOMMER EJ PÅ MER...
Tacksam för svar :D
- By Knutknop