NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Isol
Själva "nyckeldelen" (plastbiten man stoppar in i tändningslåset) gick av idag när jag tappade nyckeln i golvet. Ser ut som att förra ägaren limmat den tidigare. Frågan är nu om man kan byta höljet med nyckeldelen och bara flytta över innehållet till en annan tom nyckel?
Användarvisningsbild
av Rydell
Det måste ju gå att byta skal om det inte sitter några viktiga saker i själva nyckelbladet. jag skulle köpa en nyckel på bildesbasen eller liknade för att bryta isär den och byta transpondern i din trasiga nyckel för då lär du ju slippa programmera om nyckeln.
av Isol
Rydell skrev:Det måste ju gå att byta skal om det inte sitter några viktiga saker i själva nyckelbladet. jag skulle köpa en nyckel på bildesbasen eller liknade för att bryta isär den och byta transpondern i din trasiga nyckel för då lär du ju slippa programmera om nyckeln.
Är precis så jag tänke göra om någon vet om det går att flytta över "innehållet" ganska enkelt?
Hittade dock inga V50 nycklar på varken bildelsbasen eller laga.se :(
av CrossFireX
Finns inga skal till de nycklarna, har också velat flytta över då det börjar bli slitet. Tror dock ej det går att flytta över då själva chipet verkar sitta fast i skalet :(

Vparts hade så nu har jag köpt av dom. […]

Låscylinder

Tillhållarna har nog kärvat fast pga ko[…]

nackdelar med Running Boards

Där ser man. Tack!

Vibration på höger sida

Hej, jag har en vibration på höger sida[…]