- lör 22 okt 2011, 17:47
hej! jag äger en 945 från 94 med B230FD motor och är jävligt nöjd med bilen, all el fungerar och till och med ac,n går :D fast jag har ett problem som är väldigt irriterande. det är så att när jag svänger i lägre hastigheter så känner man hela tiden ryckningar åt höger och vänster i ratten, som är värst i låga hastigheter, och mycket mindre i höga hastigheter. har även nu senast jag körde den (idag) känt att när man ligger på jämn gas i 70 km/h så rycker ratten bra mycket, oavsett underlag på vägen, är nästintill otäckt och hålla i ratten :( dessutom som om detta inte vore nog så känner jag när jag svänger åt vilket håll som helst att ratten liksom jobbar emot en, men värst när jag svänger vänster, får liksom hålla emot ratten, då den annars svänger själv till höger. servon fungerar för övrigt hur bra som helst, inga ryckningar vid stillastående, jag vrider runt ratten lätt helt utan ryck och även vid fulla rattutslag vid fart.
blev lite mycket frågor här kanske, men fråga om ni inte förstår :)
ska tillägga att jag kollat bromsarna då jag misstänkte att någon låg på, men ingen ligger på och dom tar jämt, (bromsarna är kollade i bilprovningens bromsprovare)
blev lite mycket frågor här kanske, men fråga om ni inte förstår :)
ska tillägga att jag kollat bromsarna då jag misstänkte att någon låg på, men ingen ligger på och dom tar jämt, (bromsarna är kollade i bilprovningens bromsprovare)
- By Xanthopteryx