Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

hej, har bytt ok ifram och ibak på min 740 så all olja i systemet var ju ute. men när jag idag plocka ihop de och fyllde på vätska och pumpa så kändes den ok i början men sen efter halv blev de som ett andra hack där den då inte tar nånting känns väldigt konstigt:S. har pumpat ca 100ggr och testat lufta men den får ingen vätska fram till något av oken. ideer? mvh viktor
Huvudcylinder eller fördelningsventil. Prova att öppna nipplarna uppe påhuvudcylindern och se om det kommer vätska där. Det är vanligt att man "trampar sönder" cylindern vid luftning, lägg en brädstump eller något under pedalen som stopp vid luftning såhänder det aldrig.
För det första;
lås alltid bromspedalen halvvägs nedtryckt när du skall lossa något ok eller bromsslang så slipper du sådana här problem !

Är det jävligt att lufta så brukar jag ta några meter spolarslang ( släng den efteråt) och sätta på luftnippeln och sedan sätta ändan på slangen högt upp på väggen, sedan kan man trampa på ett bra tag så ser man luften komma upp i slangen.
Var jävligt noga så inte behållaren blir tom.
oljan i slangen kan man hälla i behållaren sedan !
Volvo car UX

Fullscreen map En klimatzon vid synk Spara val[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Helkonvertera ser intressant ut, när det skil[…]

P2 Backspegel kärvar.

Har en P2. Vänster yttre backspegel kärv[…]

En sommar under min 850

Robert DIY på youtube har en massa videor om[…]