V50 med halvljus xenon är absolut inge vidare det heller. Nu har vi visserligen en V50 MY07, så V50 kanske blivit bättre med tiden... nån som vet??
Ljusstyrkan är det inget större fel på, den är faktiskt väldigt bra, men det borde vara olagligt med så tvärt avslut av ljusbilden, oavsett teknik. Har varit inne på garantin ett par gånger och justerat upp/över max, men faktum kvarstår, ett tvärt avslut (som det tydligen är på V50) är trafikfarligt (läs LIVSFARLIGT)... men då är det ju tur att de byggt in en massa "säkerhet", när det väl smäller

-)

. Ajaj vad elak jag känner mig, så lika bra att fortsätta spy lite:
Det verkar ju rätt löjligt att volvo (?) lagt ner så många tusentals tekniktimmar (som säkert krävts för att få till dessa lampor), och så blir resultatet så jäkla kasst med avseende på den aktiva säkerheten. Visst, där det lyser där lyser det riktigt bra, men en sån ljusbild är ju bara trafiksäker i riktigt låga hastigheter eller över ett backkrön. Och visst, det finns fler tillverkare som gör såna här missar, men här pratar vi ju mest Volvo...
Volvo må vara duktiga på PASSIV säkerhet (när det väl smäller), men var sjutton finns tekniken att förhindra olyckor, teknik för att skapa ljus har ju funnits över 100 år :idea:.
Om det fanns något som verkligen är värt namnet ansvar, så är det ju Volvo som borde erbjuda eftermarknadskit, GRATIS, eftersom deras V50 halvljus original är "mer eller mindre" trafikfarligt, oavsett original halogen eller dyrt tillval xenon.
Och rejält off-topic, angående blis (som vi valde till, för 7000kr extra

-)), för vi förstår varför blis utvecklades, eftersom b-stolparna knappast är smala :-(O). Hade förresten varit trevligt med nåt slags hjälpmedel även för a-stolparna, så man slapp sitta som en höna med huvvet i varje korsning :-(O)

.
Nä nu får jag sluta innan nån blir jättearg på mig! Mvh.