Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av RolandR
Hej.

Jag bytte nyss bränslepump i tanken på min 945:a.
Efter det så går den som en klocka. Om jag inte gasar.
Om jag har över 3000 rpm och gasar mer än halvgas så börjar den missa och baktända och jävlas.

Lite annat som kanske eventuellt kan spela roll.
Innan bränslepumpsbytet gick den fint, tills den tvärdog, men ett par knack på tanken så hoppade den igång igen för ett par dagar.
När jag skulle ta ur tankarmaturen för att byta pump så pajjade jag snabbkopplingen till bränsleslangen, så jag ersatte den med en bit bensinslang.
Pumpen är en Bosch som enligt Mekonomen skall passa på min bil.
Bilen är mig veterligt inte chippad
av frostjerk
Låter ju som att den inte får soppa som den ska. Säker på att pumpen är dimensionerad för turbomotorn? Vet inte om det skiljer, men har för mig det. Filtret längst ner på pumpen? Eller om nån slang kanske har blivit vikt nånstans? Spånar bara, men nåt är det med bränslet.
av volvoyamha
Kolla så inte slangen mellan filtret på armaturen och pumpen så det inte är hål eller sprickor i den för då kan den bete sig så där.

Mvh
av RolandR
Får ta en koll på slangen igen. Kollade bara så bensinen höll sig på insidan av den första gången.
Borde ju kollat efter veck med eftersom jag skarvade den.
Volvo car UX

Fullscreen map En klimatzon vid synk Spara val[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Helkonvertera ser intressant ut, när det skil[…]

P2 Backspegel kärvar.

Har en P2. Vänster yttre backspegel kärv[…]

En sommar under min 850

Robert DIY på youtube har en massa videor om[…]