NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tjena.

Köpte en ny C30 1,8F 2009. Den börjar nu närma sig 4000 mil men när den nästan gått 2000 började jag höra lite "kvitter" från motorn när den var kall. Såfort den blivit varm försvinner det. Tog upp det på servicen när den var inne för 2000mil och de konstaterade att aggregatsremmen var sliten och bytte den. Det gick såklart på garantin då jag fortfarande hade sådan kvar.
Nu har jag cirka 100 mil kvar till 4000mil och samma kvitter har börjat igen. Garantitiden är såklart slut. Kan väl inte vara meningen att man ska behöva byta remfan var 2000e mil? Hoppas att de fixar det på någon form av goodwill. Men om jag nu blir tvungen att betala för kalaset, vad tror ni det går på?

Mvh \ Sebbe
Vet ej vad det kostar. Kvittrande aggregatremmar brukar jag spraya med siliconspray, då blir det tyst. Håller rätt länge faktiskt. Bra eller dåligt för remmen? Vet ej, men jag har aldrig haft problem med aggregatremmar orsakade av siliconspray. Väkommen till forumet!
ljudet av ett dött batteri?

Det låter som den sjunger sin sista vers. bi[…]

Förstärkt kamrem

Är det nån som vet var man kan köp[…]

Olika typer av växellådor

Återigen rent generellt så kommer bile[…]

installera dragkrok

Det är plättlätt att installera med[…]