Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Bewsfroe
Gjorde en mindre service i början på sommaren (14 000 mil) då byttes olja och oljefilter osv.

Nu börjar bilen närma sig 15 000 mil. Kan det vara en bra idé att göra en mellanservice? Eller ska man bara köra på och hålla koll på nivån?

S60 -02 med B5244S (170 sug)

Tycker 2000 mils intervaller känns långt! Bytte alltid olja och filter var 1000e mil på 940in! Vad tycker ni?
Användarvisningsbild
av greeeken
2000 ,mil är inte långt.
Håll koll på nivån, känner du dig osäker så byt olja. kostar ju inte alltför mkt.
själv byter jag efter ca 1000 mil.
av Provocative
Om 1000 mil så har du mardrömmen. Så visst. Att skölja ut motorn med frisk olja kan inte vara fel. Men du har antagligen inte mkt vinst av det mer än att det känns tryggare för dig.
Användarvisningsbild
av lilleman
Om inget annat så är det inte fel att byta oljefilter vilket jag tror *pettson* här på forumet håller med om.

Mvh/Roger :D
Användarvisningsbild
av wissel
Byter olja o filter varje 1000 mil.
Kör med A3 B3 C3 oljan o den är "billig".
259:- per 4 l., filtret runt 60:-
av Bewsfroe
wissel skrev:Byter olja o filter varje 1000 mil.
Vad är det för olja då? Låter som Biltema :P
Provocative skrev:Om 1000 mil så har du mardrömmen. Så visst. Att skölja ut motorn med frisk olja kan inte vara fel. Men du har antagligen inte mkt vinst av det mer än att det känns tryggare för dig.
Du syftar på kamremsbytet? :P Det e inga problem, eller ja inte så stort för mig iaf :)

Får se vad jag gör. Har inga problem med sömnen bara för jag inte gör ett extra byte iaf.

Hade alla förespråkat byte pga. för långa intervall så kan det ju va en god idé att byta olja en gång mellan servicetillfällena.

Tack för era råd! :-)-)
Användarvisningsbild
av volvos60turbo
Bewsfroe skrev:
wissel skrev:Byter olja o filter varje 1000 mil.
Vad är det för olja då? Låter som Biltema :P
Provocative skrev:Om 1000 mil så har du mardrömmen. Så visst. Att skölja ut motorn med frisk olja kan inte vara fel. Men du har antagligen inte mkt vinst av det mer än att det känns tryggare för dig.
Du syftar på kamremsbytet? :P Det e inga problem, eller ja inte så stort för mig iaf :)

Får se vad jag gör. Har inga problem med sömnen bara för jag inte gör ett extra byte iaf.

Hade alla förespråkat byte pga. för långa intervall så kan det ju va en god idé att byta olja en gång mellan servicetillfällena.

Tack för era råd! :-)-)
Check this folks http://www.castrol.com/castrol/iframe.d ... Id=7066587

Försök få tag på original n:[…]

Tjusigt! På den sista bilden kan man fr&arin[…]

Skift oljebeholder. Det er kjent feil på ven[…]

Styrservo V70 2010

Dette er ett kjent problem på Ford og din bi[…]