NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Kluster
Magic440 skrev:Grattis Kluster! Ha en go helg!
Ps. Idag fick jag leveransstatus 7

Tackar! :-)-)

Det tar sig, bara att vänta nu då :wink:
av Kluster
jumu01 skrev:Och soppan varför jag inte kan se min nya bil på Min Volvo fortsätter! :roll:
Antar att du inte har hört något mer från din säljare i frågan? :???:
av jumu01
Kluster skrev:
jumu01 skrev:Och soppan varför jag inte kan se min nya bil på Min Volvo fortsätter! :roll:
Antar att du inte har hört något mer från din säljare i frågan? :???:
Snarare är det så att säljaren inte hört något från Volvocars som han mailat!
Tänk så uruselt dom kan sköta en sådan tjänst, vågar inte tänka på vilket strul det ev kommer att bli innan man fått bilen det brukar ju gå troll i saker när det väl börjar strula.

Magic 440 som kommit upp i leverandstatus 7, kul för honom han lär nog få bilen tidigare.

Ingen protec-behandling av bilen invändigt Kluster???
(visst hade du ett barn och det är lätt att dom spiller ner bilen invändigt)
av Kluster
jumu01, sådan här upplevelse i samband med nybilsköp ger verkligen en fadd smak i munnen eller vad man säger.

Nu får du hålla i dig men min oro om att det skulle dyka upp fel fastän bilen hade blivit handplockad för kontroll har nu besannats :-(O)

- det inre bakluckehandtaget sitter löst på vänster sida, så jag måste stänga bakluckan uteifrån genom att lägga handen på lacken...
- det vänstra avgasröret (slutröret) tycker jag se mellanrummet mellan avgasrör och stötfångare är större på vänstra sidan än på höger...
- för högt ställda xenonljus...

Tja, vad säger man....antingen är jag för pedantisk eller så är den s.k "kvalitetssäkringen innan leverans" under all kritik...

PS. Japp, jag har en snart 3-årig dotter. Som jag har pli på :wink:
PS del 2: Lusten att ta några foton på bilen idag försvann som blixten...
av whoppi
Grattis till bilen kluster,

vad gäller volvos kvalitéts-arbete saknas mkt.
På min V50 classic, var det ett märke/hack i läder klädseln som jag påpekade vid leverans, start problem som jag nämnt i en annan tråd här på forumet.

Alla dessa problem har nu åtgärdats, startproblem genom en mjukvaru uppg, och en del av klädseln har bytts ut. Så jag är idag nöjd.
Men att man släpper iväg bilar av absolut sista årmodell med sådana briser är uppseendeväckande.

Ser fram emot att höra mer om din bil kluster och hur du upplever D3:an både körmässigt och förbrukningsmässigt.
Personligen tycker jag D2:an är lite törstig, även om det antagligen ännu är lite tidigt att säga eftersom bilen nu bara gått 300mil.
Jag för statistik på spritmonitor.de för att ha järnkoll på förbrukningen.
Senast redigerad av 1 whoppi, redigerad totalt 0 gånger.
av jumu01
Kluster skrev:jumu01, sådan här upplevelse i samband med nybilsköp ger verkligen en fadd smak i munnen eller vad man säger.

Nu får du hålla i dig men min oro om att det skulle dyka upp fel fastän bilen hade blivit handplockad för kontroll har nu besannats :-(O)

- det inre bakluckehandtaget sitter löst på vänster sida, så jag måste stänga bakluckan uteifrån genom att lägga handen på lacken...
- det vänstra avgasröret (slutröret) tycker jag se mellanrummet mellan avgasrör och stötfångare är större på vänstra sidan än på höger...
- för högt ställda xenonljus...
Tja, vad säger man....antingen är jag för pedantisk eller så är den s.k "kvalitetssäkringen innan leverans" under all kritik...
Då är frågan vad gjorde belgarna under kvalitetskontrollen, tycket detta är oacceptabelt om en bil plockat ut för att kontrolleras och efter kontrollen så kvarstår det fel, så frågan är sköter dom sina jobb?
av Kluster
Tack whoppi!

Ja, ska försöka få en tid hos min personliga servicetekniker nästa vecka som får titta närmare på detta....
av jumu01
Var förbi ÅF tydligen har det blivit fel i beställningen av bilen då min email inte kom med och att sätta in den i efterhand gick inte, så nu skall dom försöka styra upp det så att det fungerar att följa leveransstatusen.

Beställde även Xenonljus till helljusen, lika bra att dom gör det om något skulle bli fel. Räcker sedan inte dettta får det bli X-ljus men Xenon, men en sak i taget.
av Kluster
jumu01...jag blir tyvärr inte förvånad - helt otroligt att det inte går att lägga in en e-postadress i efterhand :roll:

På onsdagsmorgon ska jag in med bilen och få mina punkter undersökta!
  • 1
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 47
Hundgrindar v70n

Hej. Jag söker Volvo original fästen til[…]

Köra EX90 med släp

Hej! Är det någon som har erfarenhet a[…]

Vilken ratt? 240