Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Appel
MartinS skrev:V60 låter rejält mer invändigt än XC60. Då har jag i och för sig jämfört min egen XC60 med laminerade rutor mot en relativt standard V60, men skillnaden är riktigt stor. Ljudnivån invändigt är verkligen en sak som talar emot V60 för mig.

/Martin
Det var just det jag var lite orolig för, nu är det i och för sig laminerade rutor på den här specen, men frågan är om det räcker. Någon som har jämfört XC60 med laminerat respektive V60 med laminerade rutor?
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
mikebike skrev:Det går ju alltid att lägga till, betydligt svårare att byta från sliromat till manuell.
Nej, det gör tyvärr inte det. Det är rätt mycket jag vill ha utöver det som är på specen.

T6 awd Polestar funkar perfekt med geartroniclådan.

Vad det gäller ljudnivå är det inget jag har tänkt så mycket på. Å andra sidan har jag ju 20" på min XC60 R-design och då hör man en del vägljud trots laminerade rutor.
Användarvisningsbild
av Gurra82
Appel skrev:det är en "specialutgåva" i begränsat antal och det går inte att välja till eller bort något vad gäller det som kommer i från fabrik.
Jag hoppas att det är ett specialpris på denna specialutgåva. Vad är det som är just special? mer än att den har mycket utrustning. Kan du inte speca denna bil utan Black R och köpa den lull lull du vill ha?
Användarvisningsbild
av Appel
Gurra82 skrev:
Appel skrev:det är en "specialutgåva" i begränsat antal och det går inte att välja till eller bort något vad gäller det som kommer i från fabrik.
Jag hoppas att det är ett specialpris på denna specialutgåva. Vad är det som är just special? mer än att den har mycket utrustning. Kan du inte speca denna bil utan Black R och köpa den lull lull du vill ha?
Jo, det är ett väldigt bra pris på den, och i och med att den har den utrustningen som den har med ett "fast" pris så blir det ett mycket bättre förmånsvärde än att utgå från grundbilen plocka på allt man vill ha (eller bara upp till specen på denna bil) och sedan bli extra förmånsbeskattad för all extrautrustning. Jag såg/ser möjligheten till en kul bil plus mer pengar i plånboken... Fast ännu bättre blir det troligen med ladd-hybriden som kommer nästa år, men en T6'a är ändå en T6'a :D
av LOTEZ
Hittar ingen info på Volvos sida om denna specialutgåva och googlar man hamnar man bara i denna tråd hela tiden .-)

Nån med länk?
av Svesam
Appel skrev:

Det var just det jag var lite orolig för, nu är det i och för sig laminerade rutor på den här specen, men frågan är om det räcker. Någon som har jämfört XC60 med laminerat respektive V60 med laminerade rutor?

Jag har laminerat på min och jag tycker det gör stor skillnad jmf med bilar med vanliga rutor.
Användarvisningsbild
av Momentum
XC90_Executive skrev:
mikebike skrev:Det går ju alltid att lägga till, betydligt svårare att byta från sliromat till manuell.
Geartroniclådan i dagens nya bilar är ju en helt omarbetad automatlåda, så det finns många som fortfarande har sina åsikter och upplevelser baserade på den föregående variant
av mikebike
Momentum skrev:
XC90_Executive skrev:
Geartroniclådan i dagens nya bilar är ju en helt omarbetad automatlåda, så det finns många som fortfarande har sina åsikter och upplevelser baserade på den föregående variant
Så MY12 är så otroligt bättre än de MY11 jag har provkört?
Den slirar inte alls och växlar inte ned när man valt växel manuellt?
Den stjäl väl inte heller någon effekt och inte heller ger den ökad bränsleförbrukning?
Merkostnaden på ungefär 17 000:- är säkert borta också!

Då måste jag absolut provköra och jämföra med Mercedes SLS AMG, Ferrari 458 Italia och några andra bilar jag provkörde för ett par veckor sedan. De hade helt ok automatlådor.... :-)-)
Användarvisningsbild
av Momentum
mikebike skrev:
Momentum skrev: Geartroniclådan i dagens nya bilar är ju en helt omarbetad automatlåda, så det finns många som fortfarande har sina åsikter och upplevelser baserade på den föregående variant
Så MY12 är så otroligt bättre än de MY11 jag har provkört? Det är samma generation av låda, jämför en MY2009 och en >MY2011
Den slirar inte alls och växlar inte ned när man valt växel manuellt? Tycker nog inte att det slirar annat än när det bör slira
Den stjäl väl inte heller någon effekt och inte heller ger den ökad bränsleförbrukning? Klart det gör, den har ju en momentomvandlare och väger mera än den vanliga lådan
Merkostnaden på ungefär 17 000:- är säkert borta också! Ja den kostar 9900 nu i en V70

Då måste jag absolut provköra och jämföra med Mercedes SLS AMG, Ferrari 458 Italia och några andra bilar jag provkörde för ett par veckor sedan. De hade helt ok automatlådor.... :-)-)
Om du kan få fram någon sådan bil med liknade prisbild så är det väl ok att jämföra, annars kan man ju jämföra med en Lada 2105 från 1985 också, den fanns också med automatlåda
av Koma
jag har beställt en Black R får den v47 som det ser ut just nu men det kommer med all sannolikhet bli senare då dom ska chippa den sätta dit delbart drag o tona rutorna....

I dotterns fall följde det inte med nå[…]

Kan ju vara så att affärsmodellen mot K[…]

Låter som det är dags att "palla u[…]

V60 sliter däck bak

Är i samma sits....de sliter insida bak! Ve[…]