Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av marcus86
om man köper en ny så är det bara ladda ner samma mjukvara som du hade i din gamla, bara noll ställa allt först, sen är det bara ladda ner :D hihi jag har ju en fördel då jag är mekaniker och jobbar på volvo och har tillgång till en laptop att ladda ner mjukvara med :lol:
Användarvisningsbild
av andreasb
@ greeeken: Har du bilder eller litt info om ombyggingen? Jeg har kjøpt en Classic DIM som skal bygges inn i min '03... :)
Användarvisningsbild
av greeeken
andreasb skrev:@ greeeken: Har du bilder eller litt info om ombyggingen? Jeg har kjøpt en Classic DIM som skal bygges inn i min '03... :)

Hej hej
Jag har inga bilder då allt är nermonterat. bara när det är färdigt.
VAd vill du ha för info så ska jag försöka hjälpa dig
Användarvisningsbild
av andreasb
Nja, usikker foreløpig...har ikke fått instrumentet enda. Jeg tar gjerne kontakt igjen senere hvis jeg ikke får det til, tusen takk :)
Användarvisningsbild
av greeeken
andreasb skrev:Nja, usikker foreløpig...har ikke fått instrumentet enda. Jeg tar gjerne kontakt igjen senere hvis jeg ikke får det til, tusen takk :)

Yes de bar ahöra av sig :-p
Användarvisningsbild
av andreasb
Greeeken!! Har bygd om til "classic" DIM i dag. Det gikk helt fint, skal bare kalibrere det med GPS så er vi i mål. Men - har du tips til hvilke (hvite) dioder jeg bør bruke i bakgrunnsbelysningen? Kjører med de originale glødelampene nå, men de blir litt for gule og har litt svak spredning av lys synes jeg.
Användarvisningsbild
av ER
http://www.diodhuset.se/1/sv/produktvis ... grp-s1/226
Harmoniserar fint med LED-sargen tillhörande Classic DIM:en så ringar och mätare får vitt sken.

Tack Erik, ska klura lite mer på det hä[…]

Motorvärmare

skriv in regnummer eller t.ex. ring in till Bilia […]

Utrustning XC60 MY22-25 - Köpråd

Ja du "säljaren" är helt[…]

En sån här som tappat "knappen&quo[…]