NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Köpt en V50 -08 som jag vill göra följande med:

Byta alla mindre lampor (invändigt och utvändigt) + dimljus till diodlampor. Försökt läsa mig till vart det funkar utan canbus. Verkar vara vissa som fått problem med att de blinkar i ledbelysningen under backspeglarna och inne i kupén. har någon annan behövd canbuslampor någon annanstans?

Tänkte köpa och montera en originalvinge, är det bra pris att få den lackad och klar från hova.com för 3500:-? Hur svår är monteringen? Måste man borra och i så fall hur rostskyddar man hålen?

Tänkte även byta ratt och undrar om det går om man kopplar ur batteriet och väntar en timme för att sedan börja montera ur airbag. Hur börjar man, vad lossar man först och hur? kommer airbaglampan sedan lysa och behöva "nollas" av verkstad?

Någon som har riktpris på vad jag borde betala för att få bilen tonad?

Tack på förhand!!
Just de ja!
När du byter ratten behöver du bara vänta nån minut efter att du lossat batteripolen.
Sedan vrider du ratten ett kvarts varv och tar en plattmejsel in i hålet på baksidan av ratten och bänder skruvmejseln uppåt. Vrid sedan ratten åt andra hållet o gör samma sak. Då får du loss airbagen.
När aibagen är loss finns det en liten skruv inskruvad längst ner i ratten. Skruva loss den och skruva in den vid kontaktrullen för att låsa den. Sen drar du loss muttern i mitten och drar ratten bakåt.

Är lite jobbigt att förklara men hoppas du fattar lite iaf :P
Diodlampor: http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 31&t=34324

Jag har bytt i positionsljus eller vad de heter (de som är orange vid sidan om strålkastaren och de som är röda bak) i handskfack, vid fötterna och i taket (fram och back) samt reg.belysning. Utan problem och utan någon varning, det var inga speciella lampor med någon CANBUS elektronik eller liknande, utan bara resistor+led. Tror faktiskt inte CANBUS övervakar så mycket...
Förstärkt kamrem

Är det nån som vet var man kan köp[…]

Olika typer av växellådor

Återigen rent generellt så kommer bile[…]

installera dragkrok

Det är plättlätt att installera med[…]

nackdelar med Running Boards

Tycker inte bilen är tillräckligt hö[…]