Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av tompathepilot
Hej allihop, detta är mitt första inlägg på jagrullar.se men jag har läst en hel del innan jag reggade mig.

Har för en tid sedan blivit ägare av en Volvo 965 2.5l -95 som jag skall ha att köra lite släp med och även till och från jobbet 2ggr i veckan, bilen är helt grymt komfortabel men jag saknar elstolar med minne som vi har i vår andra bil. Den är raka motsatsen till vår lätt trimmade Saab med 18", Eibach och Powerflex... 965:an var det närmaste en Caprice Classic jag fick köpa för min sambo...

Så min första fråga är: Är el till stolarna framdragen om jag hittar begagnad inredning på nätet?

Min andra fråga lyder: Om jag skall köpa begagnade fälgar och däck så är det till 850, S/V70 av första och andra generation samt första gen S80, eller har jag fattat fel?

MVH Thomas
Användarvisningsbild
av SA4AQS
Hej och välkommen till forumet och grattis till en riktigt fin bil.

Stolarna har jag själv funderat att byta till el stolar i min men jag har inte kommit så långt ännu det kan vara förberet men jag är inte säker. Men igentligen el-stolar tar längretid att ställa in, något mer som kan gå sönder och väger mera.

Men om du tittar under stolen/mattan så ska det finnas en kontakt med fyra kablar en orange som går till tändningen en röd-svart som är spänningsmatning och en vit till utag 6 i diagnostik box B och en svart till jord.
Användarvisningsbild
av tompathepilot
Tack får ta och kolla in det under stolen. Bilen är ju annars helt grymt cool och lastar som en gammal 745 vilket ingen nyare Volvo gör och dessutom driver den på de hjulen en Volvo skall göra enl mig. 965/V90 är den enda modellen som överhuvudtaget var intresant.

Är det någon här som lyckats fixa de skrynkliga dörrsidorna som 100% av bilarna verkar ha?
Användarvisningsbild
av SA4AQS
Nja de går att snygga till dem men det blir inte helt bra men det set iaf bättre ut.

Man gör så att man tar plockar ner dörrsidorna tar bort listen och river upp lite, sen så får man värma och sträcka ut vinylen eller vad det nu är och sen limma med ett bra lim medans det är sträkt så att det håller den nya formen (jag tog ett par glass pinnar och klämmor till hjälp), sen klipper man bort överflödet.

OBS!!!
Glömm inte att skapa en garage tråd här på forumet om bilen och allt du gör på den det är alltid intresannt att se och läsa.
av rd350
Fälgar passar från 850, första v70, s70. Dörrpaneler letar du upp från en 98års modell, de är aldrig skrynkliga. Eller så köper du helt nya, de kostar hälften så mycket som till 940! Jag gav ca 900 kr för ett par år sen med ca 20% rabatt. Grattis till en trevlig bil, mycket bättre än en Caprice..... :wink:
Användarvisningsbild
av tompathepilot
Köpte några begagnade S60/V70 fälgar, tyckte de passade bilen perfekt, enkla sobra, inget sport! Sport är ju nåt som man absolut inte tänker på om man kör 965... Nu skall det bara dit usablinkers sen är cruisern i fint brukskick! :mrgreen:
Fick sätta spacers på 5mm på framaxeln trots rätt offset, hjulet snurrade tills balansvikten tog i fjäderbenet, men nu funkar det perfekt!!!

Bild
Bild
DennisCA's Volvo 850 -97

Helkonvertera ser intressant ut, när det skil[…]

P2 Backspegel kärvar.

Har en P2. Vänster yttre backspegel kärv[…]

En sommar under min 850

Robert DIY på youtube har en massa videor om[…]

Volvo car UX

Det ska jag göra Jesperk.