Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har inga plast paneler på nederkanten på dörrarna på min bil.
Jag saknar även den plast del som sitter mellan bakhjul och stötfångaren samt insynsskyddet bak.
Tänkte göra ett besök på skroten och se om jag hittar några hela och fina man kan rädda.
Hur sitter dom fast?? Jag ser inga hål i mina dörrar som för övrigt är omlackade nertill så eventuella fästhål kan vara igenspacklade.

Om dom är limmade går det då att bryta bort dom utan att dom går sönder?
Har du en före detta taxi?
Det kom klagomål från taxikunder på dörrfacken i Volvo 240 när dom var akutella. Om kunden var "stel i benen" eller lite rörelsehindrad, så fick dom besvär att "dra in benen" i bilen när dom skulle sätta sig. Dörrfacken tog emot vanligt svängrum för benen.
Volvo som var flexibla, levererade då en dörrpanel utan dörrfack på höger framdörr till dom bilar som skulle gå som taxi. Hur många och hur länge detta pågick vet jag dock inte.
Ojj ser nu att jag beskrev lite tokigt.
Det är sidopanelerna som sitter nertill på UTSIDAN jag undrar över. Dom på insidan har jag.
Jaha, då är jag med. På min 245 -92 var dom nog limmade om jag minns rätt. Men det lossnade så jag fäste dom i bakkanten med popnit i stället. Den bilen går ännu, en anhörig har den, och det har inte rostat bort.

Jag använder Sensus navigation hela tiden. Ba[…]

Bensinpump till B27A 1978?

Min verkmästare säger att 3517422 ä[…]

nackdelar med Running Boards

Dom är mer snygga en användbara tycker j[…]

Alla XC40 med Sensus kommer få en mjukvaru u[…]