Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Sprängarn
Tänkte byta bränslepumpen som sitter i tanken på min 740. Det är ju som ett stort runt lock med slanganslutningar på tanken. Nu undrar jag om jag ska vrida av locket som på en syltburk eller sitter det fast på något annat vis. Är det något som jag bör tänka på när jag gör detta ingrepp? Tacksam för ev tips. mvh Ulf
av glenn30
ja det är bara att skruva upp det svarta locket men det kan sitta ganska hårt o ta det försiktigt när du lossar anslutningarna till slangarna så du inte bryter av nåt rör
Användarvisningsbild
av päpplet
Sitter som en stor mutter som du skruvar bort sen är det "bara" att dra armaturen rakt upp. Se till att du inte måste ha bilen dagen efter för det kan ta runt en dag att få i och ur den där helvetsskapelsen. Plåster är också bra att ha :lol:
av Sprängarn
Tack för info. Plockade loss det hela igår och fann att det var minst sagt lätt. Underredsmassa och klammer som var fästa från en konstig vinkel. Men det gick och felet uppdagades. Slang stumpen mella röret och pumpen var trasigt. Lite bök för att få det tillbaka. Men nu finns det hopp. Tjo
av andersjohansson84
n kompis har ett el fel på sin pump. Hans bil dog, och den fick ingen sopp, säkringen var hel m.m. han köpte en ny pump (den i tanken), vi bytte den igår och så visade sig att den gamla var hel, men det kommer ingen ström från säkringen (nr 11), kommer ingen ström varken framför säkringen eller bak den. Någon som vet vad det kan vara, eller vet på ett ungefär vart kabeln från säkringsdosan och framåt går (den känslan jag får är att den bör gå mot typ tändningen eller något)?

Går den först från tändning, till relä, till säkring och sen till pump??
Användarvisningsbild
av gnestakalle
andersjohansson84 skrev:n kompis har ett el fel på sin pump. Hans bil dog, och den fick ingen sopp, säkringen var hel m.m. han köpte en ny pump (den i tanken), vi bytte den igår och så visade sig att den gamla var hel, men det kommer ingen ström från säkringen (nr 11), kommer ingen ström varken framför säkringen eller bak den. Någon som vet vad det kan vara, eller vet på ett ungefär vart kabeln från säkringsdosan och framåt går (den känslan jag får är att den bör gå mot typ tändningen eller något)?

Går den först från tändning, till relä, till säkring och sen till pump??
Kan vara bränslereläet, sitter bakom askkoppen till vänster. Reläet är avlångt och vitt.

Mvh GK
V60 sliter däck bak

Min har rullat 23000 mil nu så de kan ju va […]

AC & kylfläkt

Det har jag inte ens reflekterat över, tä[…]

Tackar för tipsen! Det blidde en iCarsoft CR[…]

Där ska bara vara ett dimbakljus så n&a[…]