Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mrh
Hejsan!

Har en S60 01a som strular lite med startspärren. När jag skall starta bilen så startar den inte och jag får upp ett meddelande i inforutan om att startstärr aktiverats. Dett händer ganska ofta och oavsett vilken nyckel jag använder. Jag får då sitta och ta ur och sätta i nyckeln och till slut så startar den. Ibland startar den på första, andra eller tredje försöket och en gång tog det nog 30 försök.

Jag har läste lite på forumet och tänkte prova detta:

1 byta batteri i min larmdosa.

2 byta antennring, är det något speciellt som man behöver tänka på när man byter denna förutom att stänga av bilen?

Eller har ni några andra tipps på vad det kan vara för fel?

// mr H
Användarvisningsbild
av Funk
Byta batteri hjälper inte ett dyft, spara pengarna om inte den är jobbig att låsa upp.
Det är bara att byta antennringen, dock har jag inte gjort det själv så jag har inga tips att komma med..

/Thomas
Användarvisningsbild
av Kaxe
Du har inte en elektronisk låsöppnare för att exvis komma in på jobbet? vi fick sådana i våras och då började min krångla på samma vis , efter att jag flyttade ner denna elektroniska nyckel på knippan försvann problemet.
av mrh
Kaxe skrev:Du har inte en elektronisk låsöppnare för att exvis komma in på jobbet? vi fick sådana i våras och då började min krångla på samma vis , efter att jag flyttade ner denna elektroniska nyckel på knippan försvann problemet.
Jag har 2st sådanna på min knippa, skall tabort dessa!

Tack för tipset!

// Mr H
V90 T5 Bi-Fuel

Jag har ingen egen erfarenhet av dessa, men jag ko[…]

Stefans 968

Lackade om täckkåpan i volvos 426 silve[…]

V70 D3 2012, P241300

Jag hade ett skumt fel på min V70 D3-11 vid […]

Tror dom har grävt sin egen grav, kolla bara […]