NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jumu01
Det låter ju bra att dom ändrat sig, fick min bil dec 07 och dom hade monterat blockvärmare påtalade mitt missnöje men bara för döva öron, denna blockvärmare är lika effektiv som om du skulle ta ett mindre strykjärn och placera den under motorn mao värdelös!

Då dom nu har slangvärmare så har Volvo tagit åt sig av kritiken.(tror inte jag var den enda personen son drabbades av eländet måste funnits många missnöjda)
Sedan tycker jag det dieselvärmaren tar i bränslemängd är väldigt små mängder inget man reagerar över då man får månadens bränslenota!

Färgen jag tänkt mig antingen titanium grå eller flamenco red, lutar troligen åt det första alternativet.
av Kluster
jumu01, skulle jag behöva välja mellan dessa två lacker skulle jag köra titanium grå metallic, utan tvekan :wink:
av jumu01
Jag befinner mig i samma situation som du Kluster har nu Titanium grå men det ær ju min førsta, inte som du, du ær væl inne på din tredje, men færgen ær riktig snygg det som jag saknar i flamenco røda ær det skulle varit lite mer rødpigment i den och lite åt vinrøda hållet, i starkt solsken så ær den inte lika snygg som i mørkare omgivning.
av Kluster
Titanium grå metallic hade jag på min förra V50 och så även på min nuvarande, så att ta den färgen på min kommande V50 kändes inte lockande, faktiskt :wink:
Användarvisningsbild
av Bosa
Saknar en ljusblå färg faktiskt, finns en liten bild i broschyren på en V50 i en ljusare blå metallic som ser riktigt nice ut. Närmaste man kan komma är väl med electric silver men är som sagt rädd för att det är ett smärre helvete att få till den om olyckan skulle vara framme och nåt skulle behöva lackas om.
av Kluster
Ja, färgen som heter Chameleon Blå eller liknande, en sådan hade de på en V50 Classic på Volvo i Borlänge. Den var snygg. Från vissa vinklar och hur pass ljust/mörkt det var. Också en sådan färg som säkert skulle vara skitsvår att få till när olyckan har varit framme...
Sen tycker jag t ex att färgerna som går att beställa till en V70/V60 bör även kunna beställas till S40/V50.
Användarvisningsbild
av Bosa
Jaså kan den bli så pass blå, hade avskrivit den förut för jag tyckte den såg lite grönaktig ut. Men som du säger så lär ju även den vara en svår färg att få bra vid omlack.

Cosmic white ser ju inte så tokig ut heller trots att många verkar klanka ner på den, har aldrig sett den live dock och färger är inte det lättaste att se varken på nätet eller i broschyrer.

Bild

Bild
Senast redigerad av 1 Bosa, redigerad totalt 0 gånger.
av whoppi
Jo det är lite tråkiga färger just nu på V50.
jag saknade flera fina färger, så jag gick därför på vanlig svart 019.

De färger jag gärna hade sett, är en blå färg liknande den som finns på V70 ocean race, en djupblå härlig färg.
En annan som jag saknar mycket är grön, de hade tidigare en som hette gecco grön som jag gillade starkt. men denna finns inte att välja längre.
Och så klart en fin sandfärg, V70 har flera som går åt sand/beige/grå hållet.
av Kluster
Den här Barents blå 466, är inte den rätt "djup" i färgen?
Håller med dig ang den där gröna färgen, den var riktigt snygg!

Ja, Seashell-färgen skulle sitta fint på en V50.
Användarvisningsbild
av Atlaz
Kluster skrev:
Atlaz skrev: Skall för övrigt hämta bilen idag :), en Barents Blå D2 Classic Momentum. Jag fick se bilen igår, och jag blev inte besviken.
Grattis till bilen! :-)-) Som Bosa säger, bilder. Det. Vill. Vi. Se! :wink:
Bilder kommer - snart, jag har helt enkelt inte haft tid!

Vad jag tycker i övrigt? Jodå, bilen går snålt, bekvämt och bra...
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 47
Anliggande frambroms 740

Hej! Upplever att frambromsen känns lite anli[…]

installera dragkrok

Säkringen är en 40 A. J.case kallas type[…]

Nolla motor V70 D3