NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Kluster
#548710
Ja, det låter som att det bör gå, dock tror jag att även sidopositionsljusen är även påslagna samtidigt som LED-pinnarna och LED-dimljusen.
Användarvisningsbild
av SvenB
#548741
Tror inte att det går att ha LED-lamporna i spoilern tända tillsammans med övrig belysning, de är ju DRL. Spoiler-LEDarna tänds väl genom att ställa ljusströmställaren i läge "A". Sedan finns ju bara läge 0,parkering och halvljus, ingen "dimljusknapp". Åtminstone på den bil jag tittat på.
#548790
Fyfasen vad snygg den s40:n är :-)-)
av whoppi
#548810
Sitter o streamar mp3 över blåtand i bilen just nu, satan vad bra det funkar. Kanonljud, kan byta låtar både via ratt eller telefon samt justera ljudet.
O ljudet med performance kan man verkligen inte klaga på, jämfört med gamla performance som jag hade i min förra 06:a är det som natt o dag.
av jumu01
#548815
Bosa skrev: Elektrisk motorvärmare med kupékontakt
Detta tillval tog jag till min nuvarande S40, upplevde det som totalt bortkastade pengar!
Motorvärmaren är helt värdelös om du inte tänkt ha den på en väldigt lång stund typ 8- 10 tim, då Volvo monterar blockvärmarer som motorvärmare så detta koncept totalt förkastlig skulle dom ha en motorvärmare så är det slangvärmare som gäller.

Använde min bara två ggr därefter inte använt den något alls, för dieselvärmaren är helt överlägsen och den har jag använt nu 3 vintrar utan problem och bilen har alltid varit varm både i kupén och motorn.

Nu när jag skall beställa nästa bil så skall jag inte ha detta tillval det räcker med dieselvärmaren och använder dessa pengar till något annat tillval eller spara dom!

Annars tycker jag dina tillval liknar de jag tänkt mig förutom att det är D3 som gäller tycker inte D2 kommer att tillföra mig något!
Färgen metallic och en Ditec behandling på den så är allt frid o fröjd!
Användarvisningsbild
av Bosa
#548856
Har motorvärmaruttag på jobbet och pluggar in motorvärmarkabeln strax före 8 på morgonen och tar ut den strax efter 17, nu kör de i intervaller iofs men brukar vara isfria rutor och motortempen kommer upp i arbetstemp bra mycket snabbare än utan på min nuvarande V70 med blockvärmare. Så stolpen finns där då kan jag lika gärna använda den är min tanke. :)

Jag har fortfarande inte bestämt mig för om det blir D2 eller D3, måste försöka komma åt och provköra en D2 innan jag bestämmer mig.

Vilken färg blir det för dig då jumu01?
Användarvisningsbild
av SvenB
#548877
jumu01 skrev:
Bosa skrev: Elektrisk motorvärmare med kupékontakt
Detta tillval tog jag till min nuvarande S40, upplevde det som totalt bortkastade pengar!
Motorvärmaren är helt värdelös om du inte tänkt ha den på en väldigt lång stund typ 8- 10 tim, då Volvo monterar blockvärmarer som motorvärmare så detta koncept totalt förkastlig skulle dom ha en motorvärmare så är det slangvärmare som gäller.
Nää, det stämmer väl inte. På min bil, visserligen med en bensin/etanol-motor, sitter det en insticksvärmare. Jag tror Volvo har slutat med blockvärmare.
Användarvisningsbild
av Bosa
#548931
Verkar som om KKR har rätt, kollade lite snabbt i installationsanvisningarna och det verkar som om 4-cyl dieseln har instickvärmare och 5-cyl diesel nån typ av slangvärmare. Ingen blockvärmare alltså.

Installationsanvisning 4-cyl diesel
http://accessories.volvocars.com/Access ... C-401492-1

Installationsanvisning 5-cyl diesel
http://accessories.volvocars.com/Access ... C-412599-1
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 47
Anliggande frambroms 740

Hej! Upplever att frambromsen känns lite anli[…]

installera dragkrok

Säkringen är en 40 A. J.case kallas type[…]

Nolla motor V70 D3

Jag brukar bara nolla efter original markeringarna[…]

D4 VEA dricker olja

Hur har det gått för dig?