Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Kaoz
Åkte och gjorde ombesikning för dom kunde inte göra avgasprovet på den vanliga för den gick så illa på tomgång. Har bytt pump men först när jag bytte boxen så börja den gå som den skulle trodde jag. Nä då ladda inte turbon suck blev så irriterad så jag lossade ledningen till wastegaten. Den ryker ju rätt bra även på tomgång. så innan besiknig satte jag dit ledningen och turbon ladda jaha kors i taket. körde lite med den åkte in värdet blev nåt på 7 det får vara max 3. sen börja den ryka igen även på tomgång och den blev slöare och slöare. tog bort ledningen till wastegaten och då laddar den och ryker dessvärre ökade bränsleförbrukningen från 0,8 till 1,1. Vore hemskt tacksam om någon kunde ge mig ett tips om var jag ska börja riva och byta ut nu??? Har bytt olja bränsle och luftfilter
av *pettson*
Kaoz skrev:Ska försöka hinna fixa ut felkoderna idag. Men nu har man ingen som kryper upp i rööven på en alla fall haha
Brukar du ha det annars menar du? ?:-/
av Kaoz
*pettson* skrev:
Kaoz skrev:Ska försöka hinna fixa ut felkoderna idag. Men nu har man ingen som kryper upp i rööven på en alla fall haha
Brukar du ha det annars menar du? ?:-/
haha nä men nu syns ingen alla fall. Lyckades inte få tag i någon som kunde hjälpa mig med fel koderna. Så det är bara att ryka vidare. Idag ska jag förpesta Motala!
av *pettson*
Misstänker att det rykt ett tag? Har nämligen sett just en v70 som rykt förtvivlat just där..
av Kaoz
*pettson* skrev:Misstänker att det rykt ett tag? Har nämligen sett just en v70 som rykt förtvivlat just där..
Haha Men det är nog värre här i kring Borås där jag bor!! Känner mig helt rådvill vet inte vilken komponent jag ska angripa nu? Så det får väl bli full gas upp till Motala och tillbaka. Får inte tag på nån som kan ta ut felkoderna semestertider suck hahaha. Kan det va EGR ventilen som spökar tro??
av Kaoz
Hade ju varit gött med några förslag från nån kunnig var jag ska börja för att åtgärda problemet. Men får väl riva lite i det och hoppas på det bästa.
av T-rex
Kaoz skrev:Hade ju varit gött med några förslag från nån kunnig var jag ska börja för att åtgärda problemet. Men får väl riva lite i det och hoppas på det bästa.
Våra gissningar är lika bra som dina när vi inte har några felkoder att ta till ?:-/
Nästa elbil från Volvo?

Vad tycker ni om det spekulerade priset på […]

Kolla om samma problem uppstår om du har k&[…]

Vad är Dem box för något? DEM:[…]

vevhusvent fylld med gul gröt..

Oil sludge (den gula majonäsen) kommer som et[…]