Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av olman
Vad får man för symptom om stabilisatorstagen är dåliga i fram ? Förutom som jag hört att det kan knarra fint i dom vid gupp o dyligt .
Kanns framvagnen på något sätt sunkig eller blir bilen vingligare när dom är dåliga.
Användarvisningsbild
av dahumbug
Jag kände inte nåt på min bil (ena sidan var kass) men å andra sidan kör man väl inte på det sättet så att man utsätter bilen för några enorma G-krafter. Precis som du själv säger så blir man av med det klapprande ljudet och det är mycket skönt bara det!
av olman
Då är det ingen större fara då om dom är dåliga. Inget som har någon inverkan på säkerhetan .
Användarvisningsbild
av Busta_Hymen
Att dom glappar och låter är inte farligt, men värre blir det om dom slits till gränsen så att staget släpper från kulleden. Om man har rejäl otur så hakar staget i nån av håligheterna i fälgen, följer med runt och slår av bromsslangen... men då ska man ha EXTREM otur, har aldrig hört talas om att det har hänt. Byt dom, kostar 119:- på Biltema och tar en kvart att byta! Att köpa original är vansinne, du kan byta till Biltemas stag 5 gånger innan du kommer upp i Volvos pris.

Nej. Har ingen aning om hur man gör det. Bara[…]

Hej! På mätarhuset som sitter i bilen f[…]

Lambdalampan lyser

Lambdalampan började lysa igen cirka 13 mil e[…]

Det är möjligt och går att gö[…]