Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av m2c
#538074
MartinS skrev:Jag misslyckas utan något egentligt felmeddelande, allt runt ikring går bra, men inte just själva Vida delen, det står bar NOT OK. Efter somstart klagar den dessutom på sql express som paketet installerar.

Kör XP SP3.

Några ideér?

/Martin
Jag har samma fel, fick du till det?
Användarvisningsbild
av MartinS
#538213
Tyvärr inte ännu, det är för fint väder för att sitta inne och knappa:-) Hojta gärna till om du kommer på något.

Mvh
Martin
av Willis
#538227
Jag har försökt installera VIDA flera gånger, men får också upp "VIDA - Not ok".
Då kör jag en XP 32-bit virtuell maskin (XP Mode) i Windows 7, har även testat att köra Windows 7 32-bitars virtuellt, men inget fungerar.

Men så fort VIDA 2011B kommer ut ska det stödja 64-bitars Windows 7 och då tror jag det blir lättare. Sitter själv med 64-bitars så jag ska testa så fort det kommer ut.

Om någon lyckas lösa "VIDA - Not ok" innan 2011B kommer så är svar/beskrivning om hur tacksamt!
Användarvisningsbild
av MartinS
#538239
Skall det stå något annat än dagens datum eller vad?

/Martin
av m2c
#538247
Du har instruktioner i readme.txt som ligger på skivan. Enligt dem ska system date vara 31 december 2010 vid installationen.
Användarvisningsbild
av MartinS
#538264
Det står inget om det i instruktionsfilen på min version. Det spelade tyvärr ingen roll att ändra det heller :-(

/Martin
Användarvisningsbild
av MartinS
#538284
Efter lite sökande i loggar efter felkoder blir det ganska tydligt att det antagligen beror på SQL som misslyckas vid installationen. Om du sedan söker på SQL 2005 express error install xp på google får du rätt många tips och ideér, för mig verkar det som att det räckte att ta bort en rad i registeredtorn. Windows tror att MSXML6.0 redan är installerad trots att den inte är det, och därför fallerar den.

/Martin
av Willis
#538300
Snyggt MartinS!

Kommer ihåg att det vara något med BIOS och MySQL.
Ska testa också när jag kommer hem så får vi se vad som händer, uppdaterar efter test :)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 240
Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]